کد خبر : 3201

خبرهای جدید از افزایش حقوق کارمندان و کارگران

خبرهای جدید از افزایش حقوق کارمندان و کارگران

روزنامه خراسان نوشت: وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تایید عقب‌ماندگی مزد کارگران اعلام کرد: امکان ترمیم دستمزد کارگران براساس شرایط کنونی وجود دارد.

به گزارش ایسنا، محمد شریعتمداری در حاشیه دیدار با تشکل‌های کارگری و کارفرمایی درباره برنامه خود برای افزایش مزد و ارتقای معیشت کارگران به ایسنا گفت: به طور طبیعی یک برنامه پیشنهادی داریم، ولی چون از روز اول وعده دادم که در تمام تصمیمات به طور سه جانبه پیش برویم، بنابراین می‌خواهم این موضوع در اولین جلسه شورای عالی کار مطرح و سپس جمع‌بندی شود.

وی عقب‌ماندگی مزد کارگران را تایید کرد اما گفت، باید فاصله ۸۰۰ هزار تومانی مزد کارگران با سبد هزینه معیشت بررسی شود. شریعتمداری در پاسخ به سوال دیگر ایسنا مبنی بر احتمال تغییر یا ترمیم مزد کارگران گفت:‌ امکان ترمیم مزد کارگران در شرایط فعلی اقتصاد دور از انتظار نیست. این واقعیتی غیرقابل انکار است و امیدواریم در جهت تحقق این هدف گام برداریم.

به گزارش ایرنا، شریعتمداری درباره این که بسته حمایتی چه زمانی در اختیار مردم قرار خواهد گرفت نیز اظهار کرد: توزیع بسته حمایتی برای گروه ها و افراد بررسی شده است و توزیع آن برای افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی از هفته آینده انجام می شود. وی افزود: در اولین فرصت ممکن نیمی از جمعیت ایران از آن بهره مند شوند. اطلاعات لازم برای توزیع بسته حمایتی احصا شده است. تاکنون اطلاعات بخشی از افراد تحت پوشش بهزیستی و کارمندان مشمول شناسایی شده است. وزیر کار در پاسخ به این سوال که شما پیش از این خطاب به معاون اول رئیس جمهور بیان کرده بودید که «هیچ جای دیگر من را به کار نگیرید زیرا اگر شرایط مهیّا نباشد نمی‌توان کار کرد» گفت: به این موضوع قائل ام. آن موضوعات به قوت خود باقی است. اما امید داشته باشید. حق گرفتنی است و به توان من امید داشته باشید.

پیشنهاد سازمان برنامه و بودجه برای افزایش حقوق کارمندان در سال ۹۸

در همین حال، بررسی بخشنامه بودجه 98 نشان می دهد که سازمان برنامه و بودجه، افزایش حقوق کارمندان برای سال آینده را 20 درصد پیش بینی کرده است. البته نهایی شدن میزان افزایش حقوق کارمندان به مصوبه مجلس درباره بودجه بستگی دارد. به گزارش فارس، طبق ضوابط مالی ناظر بر تهیه و تدوین لایحه بودجه سال 98 کشور دستگاه‌های اجرایی ملی و استانی در بند اول موظف شدند، ضریب ریالی افزایش حقوق را به طور متوسط 20 درصد لحاظ کنند. رقم قطعی ضریب به تصویب هیئت وزیران خواهد رسید. افزایش حقوق و دستمزد مشمولان قانون کار و مستمری بگیران 20 درصد تعیین می شود. رقم قطعی افزایش به تصویب شورای عالی کار خواهد رسید.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها