کد خبر : 3033

زمان انتخاب شهردار جدید تهران اعلام شد

زمان انتخاب شهردار جدید تهران اعلام شد

اعطا با اشاره به فرآیند انتخاب شهردار جدید تهران گفت: شهردار جدید تهران روز 22 آبان انتخاب خواهد شد.

علی اعطا سخنگوی شورای شهر تهران در نود و ششمین جلسه شورای شهر تهران که امروز(یکشنبه) برگزار شد، پس از برگزاری جلسه هم اندیشی اعضای شورای شهر با حضور افشانی، در رابطه با فرآیند انتخاب شهردار جدید تهران در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امروز در مورد فرآیند انتخاب شهردار تصمیم گیری شد.

وی با اشاره به تصمیم گیری و زمانبندی برای انتخاب شهردار آینده تهران گفت: فردا دوشنبه هفتم آبان هر کدام از اعضا پنج گزینه پیشنهادی خود را مطرح می‌کنند.

اعطا با بیان اینکه در این مرحله یک لیست بلند تهیه خواهد شد، تصریح کرد: بعد از این مرحله روز شنبه 12 آبان یک رأی گیری صورت می‌گیرد تا از بین اعضای آن لیست بلند، پنج نفر انتخاب شوند و آن پنج نفر روز شنبه 19 آبان به صحن دعوت خواهند شد و نظرات خود را در رابطه با برنامه پنج ساله سوم شهرداری که کلیات آن مورد تأیید شورا قرار گرفته، بیان خواهند کرد.

سخنگوی شورای شهر تهران افزود: با توجه به اینکه این برنامه تدوین شده ما فرآیند انتخاب شهردار را مانند گذشته نخواهیم داشت که گزینه‌های پیشنهادی برنامه‌های خود را ارائه دهند و در واقع بحث بیشتر بر سر این است که نقطه نظرات خود را در رابطه با برنامه پنج ساله سوم بیان کنند.

وی تصریح کرد: در نهایت این جلسه روز شنبه 19 آبان برگزار خواهد شد و سپس روز یکشنبه 20 آبان گزینه‌های مطرح برنامه‌های خود را تحویل هیئت رئیسه می‌دهند و با حضور در صحن شورا نقطه نظرات و برنامه‌های اجرایی خود را ارائه خواهند کرد و در همان جلسه دو نفر از بین آن‌ها انتخاب می‌شوند و در نهایت در جلسه بعد در روز 22 آبان، شهردار جدید تهران معرفی خواهد شد.

اعطا در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه محسن هاشمی گزینه چند تن از اعضای شورای شهر است؟، گفت: در این رابطه هیچ صحبتی نشده است و اسامی گزینه‌های پیشنهادی فردا مطرح می‌شوند.

سخنگوی شورای شهر تهران تصریح کرد: وقتی که فردا لیست بلند مشخص شود، در آنجا شاهد خواهیم بود که چه کسانی گزینه‌های شهرداری هستند.

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه با خروج محسن هاشمی‌رفسنجانی از شورا چه کسی جایگزین او خواهد شد؟، گفت: هر زمان که این اتفاق افتاد، شورا در این مورد هم صحبت خواهد کرد.

سخنگوی شورای شهر تهران در پاسخ به سوالی دیگر مبنی‌بر اینکه افشانی تا چه زمانی در شهرداری تهران فعالیت خواهد کرد؟، گفت: وی بر اساس قانون بازنشستگی تنها تا 24 آبان می‌تواند در شهرداری تهران فعالیت کند و ما اگر در این فاصله به جمع‌بندی برسیم و شهردار انتخاب کنیم، تا فاصله‌ای که حکم شهردار جدید توسط وزیر کشور صادر شود، به سرپرست نیازمند هستیم، اما باید دید که این فرآیند چگونه طی می‌شود، آیا این زمان به گونه‌ای خواهد بود که شورا بتواند سرپرست انتخاب کند و یا خیر که در رابطه با جزئیات این موضوع هنوز صحبتی نشده است.

وی با بیان اینکه بخش زیادی از پیشنهادات اعضا با یکدیگر همپوشانی دارند، افزود: ما هنگام معرفی گزینه‌ها شاهد 100 نام متفاوت نخواهیم بود و برای اینکه جمع‌بندی صورت بگیرد و یک شخص معرفی شود، هیچ راهکاری جز ترسیم و عمل بر اساس یک فرآیند وجود ندارد و این فرآیند هم در حالت طبیعی این گونه است که اعضا پیشنهادات خود را مطرح و از این گزینه‌های پیشنهادی خود دفاع کنند و در نهایت یک نفر به عنوان شهردار انتخاب شود.

اعطا گفت: عملا ما راه حلی جز طی کردن این فرآیند نداریم و تفاوت این فرآیند با آنچه که هنگام انتخاب افشانی رخ داد در این است که این فرآیند کوتاه‌تر و فشرده‌تر است و در مدت زمان دو هفته‌ای انجام می‌شود.

سخنگوی شورای شهر تهران تصریح کرد: دلیل این موضوع هم این است که نیازی به طولانی شدن این فرآیند نبود، زیرا در حال حاضر برنامه سوم شهرداری به شورا آمده و هر فردی که شهردار می‌شود، باید بر اساس همان برنامه عمل کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها