کد خبر : 2780

شرط مهم برای اجرای طرح رتبه بندی معلمان از سال 98

شرط مهم برای اجرای طرح رتبه بندی معلمان از سال 98

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس بر ارائه لایحه جامع نظام رتبه‌بندی پیش از ارائه لایحه بودجه به مجلس تأکید و تصریح کرد: این لایحه نیاز به اختصاص ردیف بودجه در سال ۹۸ دارد.

سیدمحمدجواد ابطحی در گفت‌وگو با خانه ملت  با اشاره به  تدوین لایحه رتبه‌بندی معلمان و بررسی آن در صحن هیأت دولت، اظهار کرد: ضرورت دارد این لایحه پیش از لایحه بودجه سال 98 یعنی نهایتا تا 15 آذرماه به مجلس ارائه شود تا برای این لایحه ردیف بودجه‌ سالانه در بودجه در نظر گرفته شود.

نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی افزود: وزیر آموزش و پرورش در نشست کمیسیون آموزش عنوان کرد که لایحه رتبه‌بندی معلمان برای ارائه به مجلس تا 3 ماه آینده آماده می‌شود که عملا ارائه این لایحه، به بعد از  تصویب بودجه موکول می‌شود و اجرای آن به سال 98 نخواهد رسید.

تصویب نظام جامع رتبه بندی پس از تصویب بودجه هیچ فایده‌ای ندارد

وی ادامه داد: عزمی در دولت برای ارائه لایحه نظام رتبه بندی تا پیش از  فصل بررسی بودجه وجود ندارد و در نشست تخصصی کمیسیون با وزیر آموزش و پرورش فقط به این موضوع تأکید شد چرا که قطعا شورای نگهبان در صورت عدم اختصاص ردیف اعتباری در بودجه 98 به دلیل دارا بودن این لایحه از بار مالی ایراد خواهد رفت.

ابطحی اضافه کرد: البته برخی لوایح با وجود اختصاص ردیف در بودجه 98 مانند افزایش 20 درصدی حقوق کارکنان دولت هم اجرایی نشد لذا تضمینی وجود ندارد که با اختصاص بودجه برای رتبه بندی، این قانون حتما اجرایی شود و مانند حقوق کارمندان به جای افزایش 20 درصدی میانگین فقط 8 درصد افزایش یابد.

این نماینده مردم در مجلس تصریح کرد: یکی از بندهای لایحه نظام جامع رتبه‌بندی معلمان، پرداخت حقوق به معلمان هم تراز با 80 درصد حقوق پرداختی به اساتید دانشگاهی است که این لایحه قطعا نیاز به تأمین بار مالی دارد که با در نظر نگرفتن بار مالی عملا اجرایی نمی‌‎شود.

ماهیت حفظ منزلت معلمان پرداخت پول به آنان نیست

وی ادامه داد: ماهیت حفظ منزلت معلمان پرداخت پول به آن‌ها نیست بلکه باید به جای این جوسازی‌ها، حق آنان از صندوق ذخیره فرهنگیان را بپردازیم و کمک‌های حداکثری غیرنقدی و خدمات رفاهی در اختیار آنان قرار دهیم.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تصریح کرد: با وجود همه این مسائل، چنانچه این لایحه به مجلس برسد در اولویت کمیسیون آموزش قرار خواهد گرفت و با دفاع از آن انتظار داریم این لایحه در صحن نیز رأی مثبت بیاورد./

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها