کد خبر : 2676

طرح رتبه بندی معلمان در انتظار بودجه 98

طرح رتبه بندی معلمان در انتظار بودجه 98

رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس گفت:‌ امیدواریم دولت در پیشنهاد لایحه بودجه ۹۸، اجرای طرح رتبه بندی معلمان را نیز پیش‌بینی کرده باشد.

حمیدرضا حاجی بابایی اظهار کرد: سازمان برنامه و بودجه در پاسخ به دستور رئیس‌جمهوری مبنی بر پیگیری در خواست تعدادی از نمایندگان مجلس برای تسریع در اجرای طرح رتبه بندی معلمان اعلام کرد، لایحه رتبه بندی معلمان در این سازمان در مرحله بررسی وتصویب قرار دارد.

وی در تبیین این موضوع گفت: به دنبال مکاتبه تعدادی از نمایندگان مجلس با رئیس جمهور و درخواست تسریع در اجرای طرح رتبه بندی معلمان، رئیس جمهور دستور بررسی درخواست نمایندگان را صادر کرده است.

رئیس فراکسیون فرهنگیان گفت: نامه نمایندگان جهت بررسی به سازمان مدیریت وبرنامه ریزی ارجاع شده است و بنا براظهار معاون امور مجلس این سازمان، وزارت آموزش وپرورش لایحه نظام رتبه بندی را برای بررسی وتصویب به هیئت دولت ارسال کرده است.

وی افزود: معاون حقوقی سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور در پاسخ نامه ،نمایندگان مجلس اعلام کرده است که لایحه رتبه بندی جهت طرح در جلسات کمیسیون امور اجتماعی و دولت الکترونیک دفتر هیئت دولت با حضور نمایندگان دستگاه‌های اجرایی ذیربط و سازمان مذکور در مراحل بررسی و تصویب قرار دارد.

حاجی بابایی ضمن در خواست تسریع در تصویب لایحه رتبه بندی معلمان گفت، در صورت تصویب این طرح در هیئت دولت، مجلس نیز این لایحه را در دستور کار قرار داده و حداکثر همکاری را برای تصویب آن خواهد داشت.

وی اظهار کرد: امیدواریم دولت در پیشنهاد لایحه بودجه 98، اجرای طرح رتبه بندی معلمان را نیز پیش بینی کرده باشد اما سئوال این است، که علت این همه تعلل چیست؟ لایحه نظام رتبه بندی دقیقا کجاست؟ آیا این همان رتبه بندی است که در سند تحول بنیادین در آموزش وپرورش پیش بینی شده است و معلم را برابر اساتید دانشگاه می‌بیند و تاکید دارد که حقوق معلمان نباید کمتر از 80درصد از هیئت علمی دانشگاه‌ها باشد؟

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها