کد خبر : 2179

زور سکه به قیمت 4 میلیون و 500 هزار تومان نرسید

زور سکه به قیمت 4 میلیون و 500 هزار تومان نرسید

دنیای اقتصادنوشت: در روزی که دلار به کانال ۱۴ هزار تومانی رفت، سکه تمام بهار آزادی نیز تا قیمت ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رشد کرد ولی در نهایت ساعت ۴ بعدازظهر روی عدد ۴ میلیون و ۳۹۰ هزار تومان به کار خود پایان داد.

این قیمت ۱۳۰ هزار تومان بالاتر از روز دوشنبه بود. سکه روز دوشنبه نیز ۱۱۰ هزار تومان افزایش قیمت را تجربه کرده بود. به گفته فعالان، فروشنده‌ها در روزهای اخیر سعی کرده‌اند با بالا بردن فاصله نرخ خرید و فروش سکه خود را در برابر نوسانات بیمه کنند.

با این حال، برخی از معامله‌گران عنوان کرده‌اند در شرایطی که قیمت در مسیر صعودی قرار دارد، خریدشان در قیمت‌های بالاتری صورت می‌گیرد. روز گذشته بانک کارگشایی اقدام به حراج شمش طلا کرد. روز گذشته، پس از اعلام حراج شمش توسط بانک کارگشایی، برخی خبرگزاری‌ها به نقل از این بانک خبر دادند، که این اقدام تازه‌ای نیست و معمولا ماهی دو بار توسط این بانک صورت می‌گیرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، در نگاه اول این‌طور به‌ذهن می‌رسید که بانک مرکزی باردیگر تلاش دارد از طریق حراج طلا بازار را مدیریت کند، ولی کسب اطلاع خبرنگار این خبرگزاری از بانک کارگشایی حکایت از آن داشت که حراج اتفاق تازه‌ای نیست و جزو کارهای روزمره این بانک به‌شمار می‌آید.

دیروز شمش‌های یک‌کیلویی که متعلق به معادن طلای خصوصی بود در بانک کارگشایی به‌حراج گذاشته شد؛ پیش از این نیز در سالن حراج بانک کارگشایی، حراج‌های مشابه انجام شده بود.  شمش‌ها در وزن‌های مختلف با عیار۹۹۹ به فروش می‌رفتند و قیمت هم در دامنه ۴۰۰ تا ۵۰۰ میلیونی قرار داشت.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها