کد خبر : 1258

حرکت قیمت دلار به سمت نرخ واقعی

حرکت قیمت دلار به سمت نرخ واقعی

رییس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس با بیان اینکه افزایش نرخ ارز و طلا واقعی نبود و ناشی از فضای تبلیغاتی کشور بود، گفت: نرخ دلار به سوی واقعی شدن پیش می‌رود.

اللهیار ملک‌شاهی درباره کاهش اخیر قیمت ارز و طلا اظهار داشت: قیمتی که دلار و طلا در این مدت به خود دیده بود با قیمت واقعی فاصله زیادی داشت و حباب بود. قسمتی از این قیمت‌ها ناشی از مسائل روانی و مبتنی بر تبلیغات سایت‌های بیگانه بود.

رییس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس با بیان اینکه در چند روز اخیر شاهد سیر نزولی قیمت‌ها بودیم و نرخ دلار الان به سوی واقعی شدن پیش می‌رود، تصریح کرد: اتفاقات اخیر بین‌المللی نیز در کاهش قیمت‌ها تاثیر داشته است.

برای مثال رویکرد اخیر جهان نسبت به ترامپ که نشان داد آمریکا در فشار به ایران همراهی ندارد و نمی‌تواند به یک اجماع علیه ایران دست پیدا کند. در شورای امنیت نیز شاهد بودیم اعضا از ایران حمایت کردند.

همچنین شکایتی که در دادگاه لاهه مطرح شد و به این موضوع منتج شد که درخواست ایران مبنی بر صدور دستور موقت پذیرفته شود، بی‌تاثیر نبود. این موضوع یک منع قانونی برای ترامپ ایجاد می‌کند که نتواند اقداماتی علیه جمهوری اسلامی ایران انجام دهد.

منبع: ایسنا

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها