کد خبر : 10767

سفته بازان مسکن وارد فاز فروش شدند

سفته بازان مسکن وارد فاز فروش شدند

بازار معاملات مسکن تهران طی ۲۰ روز اول بهمن، شاهد بازگشت نسبی تقاضای خرید به عرصه جست‌وجوهای ملکی و حضور فروشنده‌ها (تقریبا از همه گروه‌های سمت عرضه) در بنگاه‌ها بود.

به گزارش دنیای اقتصاد، آمار اولیه از وضعیت خرید و فروش آپارتمان در این مدت، افزایش حدود ۱۵ درصدی حجم معاملات نسبت به ۲۰ روز اول دی‌ماه را نشان می‌دهد.

چرخش صورت‌گرفته در روند معاملات در بازار املاک پایتخت طی هفته‌های اخیر، نوعی شوک مثبت ناشی از نزدیک بودن شب عید محسوب می‌شود که البته از نگاه کارشناسان بازار، ممکن است موقتی باشد.

معمولا بخشی از تقاضای مصرفی در ماه‌های پایانی سال، نسبت به نقل و انتقال ملکی اقدام می‌کند. با این حال آنچه افزایش خفیف عرضه فایل در برخی مناطق و محله‌های تهران را رقم زده، ورود متفاوت سفته‌بازان به این بازار طی ماه جاری است. این گروه نیمه اول امسال، خریدار عمده واحدهای مسکونی بودند و با موج‌سواری قیمتی، به شکل مکرر اقدام به معامله آپارتمان کردند؛ اما هم‌اکنون، به دو دلیل، فروشنده شده‌اند.

واسطه‌های ملکی با تشریح وضعیت فعلی بازار، «سخت‌تر شدن شرایط فروش در سال آینده» و «تکمیل ظرفیت افزایش قیمت مسکن» در تهران را دو دلیل افزایش میل به فروش عنوان می‌کنند. انعطاف در «قیمت پیشنهادی» نیز دیده می‌شود.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها