کد خبر : 10418

فرصت طلایی 2 ستاره پرسپولیس برای فرار بزرگ

فرصت طلایی 2 ستاره پرسپولیس برای فرار بزرگ

بهترین گلزن و پاسور پرسپولیس امروز فرصت بزرگی برای فراز بزرگ در کورس مدعیان آقای گلی و پاسورهای این فصل پیش روی خود می‌بینند.

دومین خط دفاعی بد این فصل لیگ برتر امروز کار سختی مقابل حمله‌وران پرسپولیس پیش رو خواهد داشت. آبی‌های خوزستانی که در این فصل با دریافت 23 گل تنها سپیدرود را پایین‌تر از خود می‌بینند، در استادیوم آزادی در شرایطی برابر پرسپولیس قرار خواهند گرفت که حریف از عناصر هجومی فوق العاده‌ای بهره می‌برد و می‌تواند یک روز سخت را برای مدافعان این تیم شکل دهد.

سروش رفیعی، بشار رسن، امید عالیشاه و حتی کامیابی نیا در خط میانی پرسپولیس نیز به عنوان بازیکنان گلزن و گلساز شناخته می‌شود و در خط حمله نیز با حضور بازیکنانی همچون علی علیپور، مهدی ترابی و ماریو بودیمیر شرایط سخت‌تر از حد تصور برای آبی‌هایی که کاملا از چهار فصل قبل فاصله گرفته اند به نظر می‌رسد.

استقلال خوزستان که چهار سال قبل با قهرمانی در لیگ برتر یکی از بزرگترین افتخارات تاریخی خود را رقم زد، در بازی برگشت و در کورس قهرمانی نیز با دو گل و یک بازی برتر مقابل پرسپولیس شکست خورد. اما این روزها برای آنها کاملا تلخ و در مرز فروپاشی به نظر می‌رسد و آنها تخته گاز به سمت سقوط پیش می‌روند و البته کسر شش امتیاز انضباطی از آنها را باید در تکمیل مسیر موثر دانست. 

بزرگترین خطر برای خط دفاعی استقلال خوزستان امروز علی علیپور خواهد بود؛ بازیکنی که به دنبال این است تا از فرصت بزرگی که پیش رویش قرار دارد به بهترین شکل برای پیشی گرفتن در جدول مدعیان آقای گلی سود ببرد. استقلال خوزستان در این فصل رقابت شانه به شانه‌ای با سپیدرود برای کامیابی بازیکنان مدعی گلزنی و پاسوری شکل داده است. 

آنها در جدال با پدیده و تراکتورسازی به عنوان صدرنشینان نتایج جالب توجهی را کسب نکرده‌اند. محمد قاسمی نژاد از پدیده در حالی با چهار پاس گل نفر دوم این جدول است که دو پاس گل خود را برابر استقلال خوزستان ثبت کرده است. آنتونی استوکس از تراکتورسازی نیز در شرایطی با 8 گل زده در کنار علیپور در رده دوم جدول گلزنان قرار دارد که چهار گل خود را برابر استقلال خوزستان رقم زده است.

محمد ایرانپوریان نیز از سپاهان بهترین بهره را از رقیبان قعرنشین برده و در شرایطی با چهار پاس گل در رده دوم قرار دارد که پاس گل او در دو بازی رفت و برگشت مقابل تیم سپیدرود ثبت شده است. استنلی اما نتوانسته در پیروزی 9 گله سپاهان در رفت و برگشت برابر سپیدرود به آمار فردی مناسبی دست یابد و سهم او تنها یک گل بوده و البته صدر جدول گلزنان را به خود اختصاص داده است. 

این مساله نشان می‌دهد که مدعیان آقای گلی و برترین پاسور فصل در تقابل با قعرنشینان جدول نمایش مناسبی از خود به جا گذاشته‌اند و بهترین سود را از ضعف رقبا برده‌اند تا بتوانند به آمار فردی مناسبی دست یابند.

 

اکنون باید دید علی علیپور که در بازی رفت برابر استقلال خوزستان با توجه به شرایط خاص استادیوم نتوانست به نتیجه فردی مناسبی دست یابد از فرصت شکل گرفته برای یک فرار بزرگ سود خواهد برد. شاید مسیری که آنتونی استوکس در بازی برابر این حریف آبی‌پوش با چهار گل خود نشان داد، بتواند مهاجم گلزن پرسپولیس را در فصل گذشته طعم آقای گلی را چشیده، به بهترین راهکار برای فروپاشی دروازه استقلال خوزستان برساند. غیبت احمد آل نعمه در قلب دفاعی استقلال خوزستان نیز یک پوئن مثبت دیگر برای علی علیپور و حمله وران پرسپولیس محسوب می‌شود و باید دید آنها قادر خواهند بود از این شرایط به سود خود استفاده ببرند یا خیر. 

 

این البته بستگی زیادی به پاسورهای پرسپولیس نیز خواهد داشت. با حضور امید عالیشاه، سروش رفیعی، بشار رسن و مهدی ترابی می‌توان انتظار شکل گیری فرصت‌های گلزنی مناسبی برای پرسپولیس و خصوصا علیپور را داشت. عالیشاه اکنون با پنج پاس گل در جایگاه صدر قرار دارد و شاید این بازی برای او نیز فرصت بزرگی باشد که به هدف انتهای فصل و دستیابی به عنوان فردی بهترین پاسور لیگ نزدیک شود.

عالیشاه که در بازی قبلی و در اهواز نیمکت نشین شده بود، در حضور کوتاه مدتش در زمین اکتیو ظاهر شد و این شانس دوباره را دارد تا در جدال استقلال خوزستان به ترکیب اصلی بازگردد و باید دید قادر به ایجاد فرصت‌های مناسب برای جشن گل تیمش خواهد بود یا خیر.

منبع: ورزش سه

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها