کد خبر : 10411

تب و تاب لیگ در تبریز؛ این مهمترین بازی فصل است!

تب و تاب لیگ در تبریز؛ این مهمترین بازی فصل است!

درحالی‌که مسابقات هفته هفدهم لیگ برتر به دلیل حضور سایپا و ذوب‌آهن در پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیا هنوز به پایان نرسیده، دیدارهای هفته هجدهم از امروز آغاز خواهد شد. بر این اساس امروز و فردا مجموعا پنج مسابقه برگزار می‌شود که عمده نگاه‌ها به فردا و ملاقات بزرگ هفته بین تراکتورسازی و استقلال خواهد بود.

​در یکی از دیدارهای امروز، پرسپولیس از ساعت ۱۶ به مصاف استقلال خوزستان خواهد رفت. سرخپوشان هفته گذشته در یک بازی بسیار جنجالی اولین شکست فصل‌شان را برابر فولاد تجربه کردند؛ آنچه باعث شد برانکو ایوانکوویچ شاید بعد از ماه‌ها طعم انتقاد را بچشد.

حالا پرسپولیس برای بازگشت به صدر باید با تیم قعر جدول مصاف بدهد؛ با استقلال خوزستان که اگرچه نتایج خوبی نمی‌گیرد، اما هیچ‌کدام از بازی‌ها را هم آسان نمی‌بازد. مسابقه رفت دو تیم در ورزشگاه غدیر اهواز و در شرایطی ناامن و غیراستاندارد برگزار شد. آن روز درحالی‌که باران سنگ از روی سکوها در جریان بود و شاگردان برانکو حتی برای توپگیری هم نمی‌توانستند به خط طولی زمین نزدیک شوند، استقلال خوزستان توانست یک مساوی بدون گل از پرسپولیس بگیرد و قرمزهای پایتخت را دو امتیاز عقب بیندازد. آن زمان داریوش یزدی سرمربی استقلال خوزستان بود که حالا جای خودش را به کریم بوستانی داده است.

بی‌گمان اما تیم بوستانی هم تا سر حد توان مقابل پرسپولیس مقاومت خواهد کرد. در طرف مقابل سرخپوشان که بابت اتفاقات بازی رفت و حوادث همین هفته گذشته در اهواز به شدت دلخور هستند، تمام تلاش‌شان را به کار خواهند بست تا با ارائه یک نمایش مطلوب، در اولین فرصت از بحران احتمالی فاصله بگیرند. پرسپولیس امسال به اندازه کافی امتیاز از دست داده و بازیکنان این تیم می‌دانند که با وجود رقبای پرشمار و قدرتمند دیگر جایی برای اشتباه ندارند. به علاوه خریدهای جدید پرسپولیس هم مترصد اولین فرصت برای درخشش و خروج از زیر فشار انتظارات و انتقادات هستند. شاید مهدی ترابی فکرش را هم نمی‌کرد اولین حضورش در ترکیب پرسپولیس با نخستین باخت این تیم همراه شود، اما این اتفاق رخ داد. سروش رفیعی هم به خاطر نمایش‌های ضعیفش سوژه انتقادهای زیادی شده است. احمد نوراللهی به‌دلیل محرومیت بازی امروز را از دست داده است. آنطور که از شواهد پیداست، به جای او بشار رسن فیکس خواهد شد و البته ماریو بودیمیر هم امروز اولین حضورش در ترکیب اصلی را تجربه می‌کند. به جای بودیمیر، یک نفر از بین رفیعی و سیامک نعمتی نیمکت‌نشین خواهد شد. دیگر بازی امروز ساعت ۱۷:۳۰ بین نفت آبادان و پدیده مشهد برگزار می‌شود.

این مهمترین بازی فصل است!

اما مهم‌ترین بازی این هفته و بلکه یکی از مهم‌ترین مسابقات کل فصل، فردا ساعت ۱۵:۳۰ در ورزشگاه یادگار امام تبریز بین تراکتورسازی و استقلال برگزار خواهد شد. دو تیم در رده‌های چهارم و پنجم جدول رده‌بندی همسایه هستند و همین همسایگی اهمیت مسابقه را مضاعف می‌کند. در حقیقت استقلال و تراکتورسازی فاصله نسبتا معناداری با تیم‌های بالای جدول دارند و برای جا نماندن از قافله قهرمانی نباید فردا امتیاز از دست بدهند. تراکتورسازی ۳۰ امتیازی است و استقلال با یک بازی کمتر ۲۸ امتیاز دارد. هر کدام از این دو تیم که در دیدار فردا بازنده شود، در ادامه فصل کار بسیار دشواری برای رسیدن به مثلث بالای جدول خواهد داشت و البته که تساوی آنها هم سایر مدعیان را خشنود خواهد کرد. وجه تشابه این دو تیم، بازیکنان پرشمار و گرانقیمتی است که ابتدای فصل و همچنین در نقل‌وانتقالات بین دو نیم‌فصل جذب کرده‌اند.

حضور ستاره‌هایی مثل حاج‌صفی، شجاعی، دژاگه، استوکس، رحمتی، شجاعیان، تبریزی، ایسما و منشا در ورزشگاه یادگار، از این بازی یک نبرد لوکس و گرانقیمت می‌سازد. این بازی آنقدر جذابیت و حساسیت دارد که دیگر کمتر کسی به تقابل حیثیتی محسن فروزان و مهدی رحمتی توجه می‌کند. استقلال بازی رفت را با نتیجه خردکننده ۳برصفر برده، هرچند آن زمان ستاره‌های مهم تراکتور تازه به تیم اضافه شده بودند و آمادگی لازم را نداشتند. اشتباهات جان توشاک در بازی رفت فراموش نشدنی است، اما این مربی حالا جای خودش را به جرج لیکنس داده و اکنون باید تقابل او را با وینفرد شفر ببینیم. استقلال برای این بازی فرشید باقری و محمد دانشگر را به دلیل محرومیت در اختیار نخواهد داشت. فردا دو بازی دیگر هم برگزار می‌شود که بر این اساس از ساعت ۱۶ پیکان به مصاف سپاهان می‌رود و سپیدرود رودرروی ماشین‌سازی تبریز قرار خواهد گرفت.

منبع:دنیای اقتصاد

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها