کد خبر : 10294

صدور بیانیه تاکتیک جدید تیم های لیگ برتری!

صدور بیانیه تاکتیک جدید تیم های لیگ برتری!

بازار صدور بیانیه این روزها حسابی در فوتبال ایران داغ است.

هفتۀ هفدهم لیگ برتر ایران اوج اعتراض‌ها علیه داوری را به‌همراه داشت موضوعی که همیشه فوتبال ایران را تحت تاثیر خود قرار داده است و به یک اصل جدا نشدنی در بین بازیکنان، سرمربی‌ها و مسئولان تبدیل شده تا در رویدادهای بین‌المللی هم فوتبال ایران بابت این اعتراض‌ها ضربه بخورد.

در روزهای اخیر تیم‌های لیگ برتری با صادر کردن بیانیه‌های مختلف سعی بر اثبات ضایع شدن حق‌شان در زمین مسابقه داشتند و حتی با لحن‌های تهدید آمیز، خواستار پاسخگویی مراجع و فدارسیون فوتبال و کمیتۀ داوران شدند. اتفاقی که در حال رخ دادن است به هیچ وجه به رشد فوتبال ایران کمک نخواهد کرد و تیم‌ها بعد از هر شکست طبق یک عادت همیشگی  با قراردادن هواداران خود مقابل کمیتۀ داوران سعی بر تحت فشار قرار دادن داورها در بازی‌های آینده دارند تا شرایط را به سود خود تغییر دهند. حال با نگاه به چند اتفاق اخیر می‌توان به هدف مشترک باشگاه‌ها پی برد.

صعود پرسپولیس به فینال لیگ قهرمانان آسیا در آستانۀ دیدار سپاهان و استقلال، زنگ خطر را برای باشگاه اصفهانی به صدا درآورد تا با یک استدلال غیر منطقی با صدور بیانیه‌ای اعلام کند: امیدواریم شادی عمومی علاقمندان به تیم پرسپولیس بهانه‌ای برای یکسان کردن کفه ترازو در رقابت‌های لیگ و اهدای امتیازی مضاعف به هواداران تیم رقیبشان در بازی دو تیم استقلال و سپاهان در روز جمعه چهارم آبان نباشد و دو تیم بدون هیچ پیش زمینه ذهنی از داوری این مسابقه به دیدار یکدیگر بروند ودرکمال عدالت در داوری, تماشاگران آبی و طلایی شاهد یک بازی جوانمردانه فقط در درون زمین مسابقه و نه در بیرون از مستطیل سبز باشند، دیداری که با پیروزی سپاهان هم همراه شد.

سکوت امیرقلعه‌نوعی در کنفرانس خبری قبل از دیدار با سپیدرود در هفتۀ هفدهم لیگ برتر و خواندن بیانیه توسط مدیر رسانه‌ای باشگاه در اعتراض به کمیته انضباطی و کمیته داوران در خصوص احکام صادر شده بعد از بازی با پرسپولیس.

بیانیه باشگاه پرسپولیس بعد از بازی با فولاد که خواستار پاسخگویی مسئولان فدراسیون در خصوص اتفاقات پیش‌آمده قبل از بازی با فولاد شدند و بابت اشتباهات کرمانشاهی در این دیدار شکایت خود را اعلام کردند. و معتقد هستن که جریانی علیه پرسپولیس صورت گرفته تا این تیم نتواند موفقیت‌های خود را ادامه دهد.

بیانیۀ فولاد در پاسخ به پرسپولیسی‌ها: قصد دارید برد فولاد در برابر پرسپولیس را به حاشیه ببرید. مسئولان این تیم هم اعتقاد دارند که قربانی مسائل غیر فوتبالی هستند و بیشترین ضرر را از داوری در نیم فصل اول دیده‌اند و داور اشتباه بزرگی در بازی روز یکشنبه انجام نداد.

 بیانیه باشگاه تراکتورسازی بعد از دیدار با نساجی مازندران در آستانۀ دیدار حساس با استقلال تهران: با ادامۀ چنین روندی از لیگ برتر کنار می‌کشیم و مسئولان این باشگاه اعتراض شدید خود را نسبت به شرایط نامطلوب داوری اعلام کردند.

 بیانیه باشگاه استقلال در فاصلۀ چهار روز به دیدار با تراکتورسازی: به‌نظر می‌رسد برخی جریان‌ها در حال شکل گیری است تا فدراسیون و سازمان لیگ و کمیتۀ داوران برای روز جمعه تحت فشار قرار بگیرند.

با نگاهی به این صحبت‌ها می‌توان دریافت تیم‌ها با جوسازی در خارج از زمین و با ایجاد جنگ روانی علیه هم و داوران سعی در تغییر  شرایط بازی به نفع خود در زمین هستند و در صورت شکست با استناد به همین صحبت‌ها زیر بار مسئولیت خود نروند و اتفاقات خارج از زمین را مقصر بدانند تا مورد هجمۀ هوادران خود قرار نگیرند.

در 48 ساعت گذشته 5 بیانیه صادر شده و هر تیم هم خود را قربانی و متضرر از شرایط حاکم می‌داند، و با مسموم نشان دادن فضای فوتبال باعث درگیری‌ بین طرفداران تیم‌ها می‌شود  تا لذت بردن از این رشتۀ محبوب و پر هوادار از بین برود.

منبع:ورزش11

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها