کد خبر : 10024

آموزش و پرورش دستگاه رفع مشکل اشتغال نیست

آموزش و پرورش دستگاه رفع مشکل اشتغال نیست

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزیر آموزش و پرورش گفت: آموزش و پرورش یک دستگاه استخدام کننده نیست یعنی یک دستگاهی نیست که بخواهد مشکل اشتغال افراد را حل کند.

علی الهیار ترکمن در واکنش به درخواست برخی مخاطبان این خبرگزاری در سامانه «فارس من» با عنوان «نیروهای پیش‌دبستانی را استخدام کنید»، اظهار کرد: یک سری از این افراد، کسانی هستند که در پیش‌دبستانی‌های غیردولتی فعالیت می‌کنند و می‌گویند چون بقیه استخدام شدند، ما را هم استخدام کنید.

وی ادامه داد: ما یک بحث خیلی کلی داریم و این است که آموزش و پرورش یک دستگاه استخدام کننده نیست یعنی یک دستگاهی نیست که بخواهد مشکل اشتغال افراد را حل کند؛ ما باید در رابطه با استخدام حقوق دانش‌آموز را در نظر بگیریم یعنی افرادی را جذب کنیم که بتوانند یک آموزش با کیفیت به دانش‌آموزان ارائه دهند و مجری‌های سند تحول شوند.

الهیار ترکمن اضافه کرد: اگر قرار باشد هر فردی که به صورت غیررسمی یا موردی در آموزش و پرورش کار می‌کند، بعداً متقاضی استخدام شود، کار آموزش و پرورش پیش نمی‌رود. 

وی با بیان اینکه طبق قانون، مسیر، حدود و ویژگی افرادی که می‌توانند استخدام آموزش و پرورش شوند، مشخص است، گفت: به شدت هم در استخدام‌ها دنبال رعایت حقوق دانش‌آموزان هستیم یعنی ضمن اینکه به حقوق افراد توجه داریم، حقوق دانش‌آموزان را نیز مورد توجه داریم البته متأسفانه یک خورده مسائل صنفی در آموزش و پرورش، حقوق دانش‌آموز را به حاشیه برده است و ما باید این دو را با همدیگر در نظر بگیریم که به یک چارچوب کیفی در آموزش و پرورش برسیم. 

منبع:فارس

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها