کد خبر : 10023

آیا معلمان و مدارس کشور روز 21 بهمن تعطیل هستند؟

چند روز است که در فضای مجازی، اخبار تعطیلی مدارس با مدل‌های متفاوت دست به دست می‌شود اما تصمیم نهایی وزارت آموزش و پرورش برای روز یکشنبه 21 بهمن چیست؟

به گزارش فارس، از هفته گذشته در برخی کانال‌های پیام‌رسان‌ها خبر تعطیلی مدارس در روز 21 بهمن دست به دست می‌شد؛ با توجه به اینکه روز یکشنبه ۲۱ بهمن بین دو روز تعطیل شنبه 20 بهمن (شهادت حضرت فاطمه الزهرا«س») و دوشنبه ۲۲ بهمن قرار دارد، پیگیری‌ها برای تعیین تکلیف روز یکشنبه آغاز شد.

یک دلیل این پیگیری‌ها این بود که برخی خانواده‌ها تصمیم به مسافرت گرفته بودند و می‌خواستند فرصت تعطیلات بیشتر شود و البته برخی از دانش‌آموزان نیز از تعطیلی بیشتر استقبال می‌کنند. 

همین پیگیری‌ها موجب شده بود که برخی نیز با ایجاد شایعات به این فضای پرسؤال و بدون تکلیف دامن بزنند.

چهاردهم بهمن ماه، امیرعلی نعمت‌الهی قائم مقام وزیر و رئیس مرکز امور هماهنگی، ارتباطات و حوزه وزارتی آموزش‌ و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس در این خصوص اظهارک کرد: «وزارت آموزش و پرورش تابع تصمیمات دولت است و دولت هم برای تعطیلی روز یکشنبه تصمیمی را اتخاذ نکرده است».

وی ادامه داد: «آموزش و پرورش تاکنون تصمیمی برای تعطیلی روز یکشنبه ۲۱ بهمن مدارس نگرفته است و بر این اساس، مدارس کشور در این روز دایر خواهد بود؛ در صورتی که تصمیم جدیدی گرفته شود، از طریق پورتال رسمی وزارت آموزش و پرورش و رسانه‌های رسمی به اطلاع عموم مردم خواهد رسید».

با توجه به اینکه آموزش و پرورش موضع قاطعی را درباره تعیین تکلیف روز یکشنبه 21 بهمن اعلام نکرده بود، شایعات ادامه داشت.

در همین راستا، باز به سراغ قائم مقام وزیر و رئیس مرکز امور هماهنگی، ارتباطات و حوزه وزارتی آموزش‌ و پرورش رفتیم؛ نعمت‌الهی به فارس گفت: « مدارس در روز یکشنبه 21 بهمن ماه تعطیل نیست و مدارس کشور در این روز دایر است و معلمان و دانش‌آموزان در کلاس‌های درس حضور خواهند داشت».

بر این اساس، تمام مطالبی که در کانال‌ها درباره تعطیلی مدارس منتشر شده است، صحت ندارد و مدارس کشور در روز 21 بهمن دایر است.

انتهای پیام/  

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها