کد خبر : 6024

همین نکته را درباره نگهداری تیغه برف پاک کن بدانید، کافیست

همین نکته را درباره نگهداری تیغه برف پاک کن بدانید، کافیست

یک روش ساده و مقرون به صرفه برای تضمین بهترین دید و پیشگیری از حوادث اینچنینی وجود دارد: مطمئن شوید که عملکرد برف پاک کن شیشه جلو ماشینتان درست است. همین!

به گزارش خودروتک، با وجود سادگی چک کردن و در صورت لزوم تعویض تیغه‌های برف پاک کن، اکثر مردم این کار را نمیکنند! واقعیت این است که عمر مفید تیغه‌ها به خوبی گذشته نیست. کارشناسان توصیه می‌کنند چک کردن تیغه برف پاک کن حداقل هر شش ماه یکبار و تعویض آنها در صورت آسیب دیدگی و یا فرسودگی ضروریست.

پیشرفت در تکنولوژی تولید تیغه برف پاک کن موجب تولید تیغه‌های برف پاک کن “هوشمند” شده است که به اندازه کافی برای انطباق با انحنای شیشه جلو اتومبیل خود را وفق دهند. این تیغه‌ها طوری طراحی شده‌اند که برای به حداقل رساندن گرفتگی با یخ، برف و یا باقی ماندن آب بر روی شیشه مناسب باشند و با یک دستمال مرطوب تمیز و آماده کار باشند. همیشه یادتان باشد که وضوح دید در رانندگی بزرگترین عامل در ایمنی خودرو است.

کارشناسان شناخته شده بین المللی می‌گویند که حدود ۹۰ درصد از تصمیم گیری‌های رانندگان به این بستگی دارد که آیا او می‌تواند جاده را درست ببینید یا نه؟ این کارشناسان ثابت کرده‌اند که چک کردن تیغه‌های برف پاک کن، یکی از ساده ترین راه‌ها برای بهبود ایمنی جاده‌ها خانواده‌ها می‌باشد.

دقت کنید

تیغه‌های برف پاک کن نگهداری خاصی ندارند و شما فقط باید با کنترل کردن آنها از صحت عملکردشان مطمئن شوید و درصورتیکه عملکرد درست و سالمی‌نداشتند، فقط باید آنها را تعویض کنید. هنگام خرید دقت کنید که تیغه‌ها دارای قابلیت تطابق با انحنای شیشه جلو بوده و از لاستیک با کیفیت و خوب برخوردار باشند. یادتان نرود که شیشه جلو اتومبیل کثیف می‌تواند مشکلات بزرگی ایجاد کند.

منبع: چال سرویس

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها