کد خبر : 4554

نحوه عملکرد لاستیک های زمستانی در شاسی‌بلندهای دو دیفرانسیل

نحوه عملکرد لاستیک های زمستانی در شاسی‌بلندهای دو دیفرانسیل

این روزها که کم‌کم به شروع فصل زمستان نزدیک می‌شویم و در برخی مناطق، بارش برف شروع شده است، شرایط رانندگی مخصوصاً در جاده‌های بین‌شهری بسیار خطرناک می‌شود.

به گزارش خودروتک، در تست عبور از پیچ 90 درجه، مدل مجهز به تایرهای زمستانی بدون مشکل از پیچ عبور می‌کند و مدل مجهز به تایرهای 4 فصل به‌راحتی از مسیر خارج می‌شود“درحالی‌که خیلی از راننده‌ها پشت فرمان شاسی‌بلند دو دیفرانسیل خود ممکن است احساس امنیت کنند، ولی اگر می‌خواهید به بهترین شکل ممکن از توانایی‌های شاسی‌بلند دو دیفرانسیل خود روی جاده‌های برفی استفاده کنید، پیشنهاد ما این است که حتماً تایرهای زمستانی روی خودروی خود نصب نمایید. خیلی‌ها ممکن است بگویند خودروهای دو دیفرانسیل نیازی به تایرهای زمستانی ندارند، ولی وب‌سایت Tire Rack ویدیویی منتشر کرده که نشان می‌دهد تفاوتی که تایرهای زمستانی روی این خودروها ایجاد می‌کنند بسیار قابل‌توجه است.

در این ویدیو، دو دستگاه تویوتا راوفور را می‌توانیم ببینیم که تست ترمز از آن‌ها قرار است گرفته شود. هر دو خودرو کاملاً شبیه هم هستند و تنها تفاوت میان آن‌ها، استفاده از تایرهای زمستانی روی یکی و تایرهای چهارفصل روی دیگری است.

در آزمایش، راوفور مجهز به تایرهای چهارفصل موفق می‌شود طی 3.7 ثانیه مسافتی معادل 18.2 متر را طی کند. در مدل مجهز به تایرهای زمستانی، این زمان به 3.1 ثانیه کاهش پیدا می‌کند.

ترمزگیری روی سطح یخ‌زده کار بسیار سختی بوده و بدون شک، یکی از بخش‌های جذاب این ویدیو همین قسمت است. درحالی‌که راوفور مجهز به تایر چهارفصل فقط 19 کیلومتر برساعت سرعت دارد، بعد از طی 17.3 متر خودرو می‌تواند به‌طور کامل متوقف شود. مدل مجهز به تایرهای زمستانی این کار را در 10.2 متر انجام می‌دهد.

در ویدیو همچنین شاهد یک تست پیچ هم هستیم که در آن خودروها از یک پیچ 90 درجه باید عبور کنند. شاسی‌بلند مجهز به تایرهای زمستانی بدون مشکل می‌تواند این کار را انجام دهد، ولی مدل مجهز به تایرهای 4 فصل از مسیر منحرف می‌شود.

وب‌سایت Tire Rack همه این آزمایش‌ها را روی تویوتا کمری دیفرانسیل جلو هم انجام داده است. نتایج تقریباً مشابه بودند و همین می‌تواند اهمیت تایرهای زمستانی را بیش از همیشه ثابت کند.

منبع: باما

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها