کد خبر : 3726

نکات مهم قبل از خرید خودروی کمپر

نکات مهم قبل از خرید خودروی کمپر

برای برخی از مردم لذت‌بخش‌ترین نوع سفر، آن سفرهای هیجان‌انگیزی است که از تمدن دور می‌شوند و به جایی می‌روند که هیچ آدمی پیدا نمی‌شود، البته این نوع سفر یک لازمه مهم دارد و آن هم یک جای خوب و راحت برای استراحت است.

به گزارش خودروتک، خودرو را باید با توجه به اینکه چه نوع کمپری می‌خواهید انتخاب کنید، اما به هر حال چه کمپر کِشنده بخواهید و چه کمپر موتورهوم، به یک اتومبیل قدرتمند نیاز دارید. وزن یک کمپر کِشنده با لوازم‌اش حداقل به هزار کیلوگرم می‌رسد و شما با خودروهای سدان معمولی که مناسب تردد در شهر هستند نمی‌توانید آن‌ها را بکشید. پس دایره انتخاب شما به اتومبیل‌های شاسی‌بلند قوی و وانت‌ها محدود می‌شود.

فولکس‌واگن و نیسان گزینه‌ای مناسب

در مورد کمپرهای موتورهوم هم طبیعتا یک خودروی کوچک قابلیت تبدیل به خودروی کمپر را ندارد. یکی از بهترین گزینه‌ها در این مورد فولکس‌واگن‌ها هستند. این نوع خودروها بسیار برای تجهیز شدن مناسب هستند و فضای اتاقشان تقریبا آماده است. نیسان‌ها هم گزینه خوب دیگری برای این کار هستند، شاسی نیسان برای قرار گرفتن یک اتاق مناسب است و می‌توانید حتی فضای بیشتری نسبت به فولکس داشته باشید.

ون‌ها و استیشن‌ها را هم فراموش نکنید!

خودروی ون برای استفاده به‌عنوان کمپر بسیار مناسب است. خودروهای استیشن نیز برای تبدیل شدن به کمپرهای یک نفره خوب هستند، البته از آن‌ها هم می‌توان به‌عنوان کمپر دو نفره استفاده کرد اما فضایی که در اختیار شماست بسیار محدود است. همچنین باید توجه داشته باشید که هیچکدام از دیگر امکانات کمپرها را نمی‌توانید در استیشن نصب کنید.

چقدر هزینه کنیم؟

برای خرید ماشینی که مناسب کمپر باشد، با توجه به اینکه از قدیمی‌ترین ماشین‌ها تا اتومبیل‌های لاکچری را شامل می‌شود باید حداقل ۲۰ میلیون تومان هزینه کنید. بهتر است اتومبیلی تهیه کنید که از نظر فنی برای شما دردسر ساز نشود، چرا که هدف مسافرت‌های سخت است و قرار است به عمق طبیعت بروید.

لوازم نو بخریم یا دست دوم

در مورد اینکه چه چیزهایی بخریم تا به کار ماشین‌های کمپر بیاید به تفصیل در مطلب بعد صحبت خواهیم کرد. اما همانطور که گفتیم برخی لوازم مثل تخت‌خواب یا مبل تخت‌خواب‌شو، اجاق‌گاز، مایکروویو، باتری قدرتمند، یخچال، موکت، لوازم گرمایش و سرمایش، روشویی و دستشویی از لوازم ضروری و یکسان انواع خودروهای کمپر هستند. این لوازم سهم اصلی هزینه تجهیز کردن یک کمپر را به دوش می‌کشند و اگر بتوانید در خرید آن‌ها صرفه‌جویی کنید و ارزان‌ترین‌ها را بخرید، سود خوبی کرده‌اید. بهتر است چیزهایی مثل تخت، مبل‌ تخت‌خواب‌شو، یخچال، موکت، اجاق‌گاز، مایکروویو، روشویی و ظرف‌شویی و لوازم سرمایش و گرمایش را دست دوم بخرید. باتری، لوازم برقی و روشنایی، دوش و دستشویی را به‌صورت نو بخرید تا از کارکرد و استاندارد بودنشان مطمئن شوید.

منبع: دیوار

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها