کد خبر : 1548

بعد از روشن شدن چراغ بنزین چه کار باید کرد؟

بعد از روشن شدن چراغ بنزین چه کار باید کرد؟

حتما بارها درست زمانی که انتظارش را نداشته اید با روشن شدن چراغ بنزین روبرو شده اید، خبر ناخوشایندی که گاها شما را در شرایط سخت قرار داده است.

به گزارش خودروتک، اغلب رانندگان بر سر این مسئله هم نظرند که چراغ بنزین همیشه در بدترین شرایط روشن می شود، درست لحظه ای که به شدت برای رسیدن به یک قرار مهم عجله دارید یا زمانی که در ترافیک گیر افتاده اید یا در جاده ای رانندگی می کنید که نه خبری از پمپ بنزین است و نه یک شهر یا آبادی. به رغم این که رانندگی با باک خالی به دلایلی که در ادامه ذکر می شود توصیه نمی شود اما با این حال گاهی اوقات غیرقابل اجتناب است.

چرا رانندگی با چراغ بنزین روشن اشتباه است؟

اولین چیزی که به محض مشاهده چراغ بنزین به ذهن خطور می کند گرفتار شدن در جاده است، اما تکرار این روند اثر سوء دیگری دارد که بر خودرو می گذارد، عواقبی که می توانند بیش از معطل شدن چند ساعته نگران کننده باشند. زمانی که سوخت کافی درون باک نباشد، سیستم سوخت رسانی خودرو تلاش می کند تا هرآنچه در ته باک قرار گرفته و به صورت لجن سوختی رسوب کرده است را به سمت موتور پمپاژ نماید، موادی که می توانند باعث مسدود شدن فیلتر بنزین شوند. ضمناً با کاهش شدید بنزین، پمپ سوخت هم که به وسیله بنزین خنک می شود، داغ شده و در آستانه سوختن قرار می گیرد. تکرار این اتفاق حتی می تواند بر قدرت فرمان و ترمز هم اثرگذار باشد قطعاتی که تعمیرشان هزینه بر است.

همیشه حداقل یک چهارم سوخت در باکتان وجود داشته باشد!

پس از روشن شدن چراغ بنزین تا چند کیلومتر می توان رانندگی کرد؟

طبیعتا با روشن شدن چراغ بنزین، خودرو به یکباره خاموش نمی شود و مقداری بنزین ذخیره در باک وجود دارد تا بتواند در چنین شرایطی کمک کننده باشد، اما سؤال اینجاست که تا چند کلیومتر می توان با این وضعیت رانندگی کرد؟ آیا به قدری هست که شما را به یک پمپ بنزین برساند؟ دانستن این موارد موجب می شود هنگام تجربه چنین شرایطی آمادگی لازم را داشته باشید.

به طور میانگین خودرو های سواری بنزینی بین 50 تا 80 کیلومتر را بعد از روشن شدن چراغ بنزین می توانند طی کنند اما این عدد در حد یک تخمین است و از خودرویی به خودرویی دیگر متفاوت است. نوع رانندگی، سرعت خودرو، شیب جاده، سطح مسیر، دمای بیرون، وضعیت جوی، مدل ماشین، شلوغی خیابان، قدرت موتور و عواملی از این قبیل سبب شده تا پاسخ به این سوال اندکی دشوار باشد.

یکی از مزایای خودرو های جدید ارائه عددی است که به هنگام روشن شدن چراغ بنزین به شما اعلام می کند چند کیلومتر دیگر قادر به رانندگی خواهید بود، این عدد متناسب با میانگین سرعت رانندگی شما تخمین زده می شود نه با توجه به جاده و شرایطی که در آن هستید، به همین خاطر عددی تقریبی است و همیشه قابل اعتماد نخواهد بود علاوه بر این هرچقدر هم چنین اعدادی دقیق باشند چون فاکتور هایی مانند سن خودرو در تعیین آن ها دخیل نیستند چندان نمی شود به آن ها استناد کرد، هرچه از عمر یک خودرو می گذرد طبیعتا سنسور ها ضعیف تر عمل کرده و نتایجی همراه با خطا ارائه می دهند.

چند نمونه از حداقل مسافت قابل پیمایش پس از روشن شدن چراغ بنزین:

  • تویوتا راو فور (Toyota RAV4): حدود 100 کلیومتر
  • تویوتا کرولا (Toyota Corolla): حدود 100 کیلومتر
  • نیسان قشقایی (Nissan Qashqai): حدود 70 کیلومتر
  • هیوندای النترا (Hyundai Elantra): حدود 50 کیلومتر
  • کیا اپتیما (Kia Optima): حدود 50 کیلومتر
  • هیوندای سانتافه (Hyundai Santa Fe): حدود 60 کیلومتر
  • کیا سورنتو (Kia Sorento): حدود 60 کیلومتر
  • مزدا 3 (Mazda 3): حدود 100 کیلومتر

با روشن شدن چراغ بنزین چکار می توان کرد؟

روشن شدن چراغ بنزین

پس از روشن شدن چراغ بنزین موارد زیر را انجام دهید تا بتوانید در بازه زمانی بیشتری از سوخت باقی مانده استفاده نمایید.

  • همه تجهیزات برقی را خاموش کنید.
  • کابل شارژ تلفن همراهتان را از شارژر فندکی خودرو خارج نمایید.
  • پنجره ها را بالا بکشید.
  • با سرعت 70 کیلومتر در ساعت برانید.
  • از افزایش و کاهش سرعت پرهیز کرده و با سرعت ثابت رانندگی کنید.
  • از خاموش و روشن کردن خودرو پرهیز کنید.

منبع: درست کار

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها