کد خبر : 9640

همه آنچه می خواهید درباره تراکتور رویایی نیم فصل دوم بدانید

همه آنچه می خواهید درباره تراکتور رویایی نیم فصل دوم بدانید

تراکتورسازی در نقل و انتقالات علاوه بر اینکه ستاره‌های گرانقیمت خود را حفظ کرد بازیکنان مطرح جدیدی را نیز به خدمت گرفت تا شاید پرستاره‌ترین تیم لیگ برتر باشد.

تراکتورسازی در فصل جاری لیگ برتر در انجام کارهای عجیب و غریب پیش‌تاز بوده است. سرخ‌های فوتبال آذربایجان از زمانی که به بخش خصوصی واگذار شدند و مالکیت این باشگاه به محمدرضا زنوزی رسید، تغییرات گسترده‌ای انجام دادند. تیمی که در سال‌های گذشته همواره با مشکلات مالی دست و پنجه نرم می‌کرد حالا به متمول ترین تیم لیگ برتر تبدیل شده که بدون دغدغه مالی ستاره‌های فوتبال ایران و جهان را جذب می‌کند و به جنگ سایر لیگ برتری‌ها می‌رود.

اتفاق جالبی که در نقل و انتقالات نیم فصل برای تراکتورسازی رخ داد حفظ همه ستاره‌های کلیدی و البته جذب بازیکنان مطرح دیگر بود. تراکتوری‌ها در نیم فصل فقط 3 خروجی داشتند. آنها یوسف سیدی و علیرضا حیدری را به ماشین سازی دادند و محمدرضا مهدی زاده را نیز به سپاهان بخشیدند که البته در ازای او ساسان انصاری گلزن را خریداری کردند. علاوه بر اینکه همه ستاره‌های گرانقیمت تراکتور حفظ شده‌اند، سرخ‌پوشان 6 بازیکن جدید و چهره را هم به جمع نفرات‌شان اضافه کردند تا نقاط ضعف‌شان ترمیم شود.

محمدرضا اخباری دروازه‌بان محبوب سابق تراکتور، کوین کنستانت بازیکن سابق تیم میلان ایتالیا، سیداحمد موسوی مدافع راست ماشین سازی و ساسان انصاری مهاجم گلزن سپاهان بازیکنانی بودند که جذب تراکتور شدند. آخرین خرید سرخ‌پوشان تبریزی نیز هم‌دیروز انجام شد که اکبر ایمانی هافبک باتجربه و سابقا ملی‌پوش نفت ابادان به عضویت این تیم در آمد.

با این شرایط در نیم فصل دوم شاهد یک تراکتور پرستاره خواهیم بود؛ تیمی که می‌تواند به راحتی عنوان پرمهره‌ترین تیم لیگ را از آن خود کند و حریفی قدرتمند برای تیم های مدعی قهرمانی باشد. بی تردید با این نفرات کلیدی و موثر تراکتورسازی در نیم فصل دوم حرف های زیادی برای گفتن خواهد داشت. این تیم مدعی قهرمانی است و باید دید پرستاره ترین تیم تاریخ تراکتورسازی می تواند آرزوی دیرین هوادارانش برای قهرمانی در لیگ برتر را محقق کند یا خیر.

در ادامه به بررسی وضعیت پست به پست تراکتورسازان برای نیم فصل دوم پرداخته‌ایم:

دروازه بان؛ رقابت دو باتجربه برای رسیدن به قفس توری

محسن فروزان در نیم فصل اول برای تراکتورسازی عملکرد بدی نداشت و توانست انتظارات را از نظر فنی برآورده کند. اگرچه او در مقاطعی از فصل به خاطر پست های اینستاگرامی اش با هواداران تراکتور به مشکلاتی خورد اما از نظر فنی شرایط خوبی داشت. با این حال محمدرضا اخباری دروازه بان محبوب سرخپوشان هم جهت تقویت پست دروازه بانی به تراکتور پیوسته تا در کنار فروزان بتوانند روزهای خوبی را در قفس توری رقم بزنند. اخباری در لیگ های پانزدهم و شانزدهم در ترکیب تراکتور عملکرد فوق العاده‌ای داشت و رکورد دار تعداد کلین شیت در این تیم محسوب می شود. از این رو با حضور اخباری و فروزان و البته مهدی محمدیان جوان تر پیش بینی می شود روزهای خوبی در انتظار خط دروازه تراکتور باشد.

خط دفاع؛ شاید یک مدافع اضافه شود

در خط دفاعی تراکتورسازی نسبت به نیم فصل اول تغییر زیادی ندارد و فقط سیداحمد موسوی که از ماشین سازی جذب شده در پست دفاع راست اضافه می شود. با حضور موسوی دیگر دانیال اسماعیلی فر مجبور نیست برخلاف میل باطنی اش در دفاع راست بازی کند و می تواند به پست اصلی خود یعنی وینگر راست برود. همچنین محمدرضا مهدی‌زاده مدافع وسط تراکتور نیز راهی سپاهان شده اما علی عبدالله‌زاده، محمد طیبی و ایمان سلیمی 3 بازیکنی هستند که در پست دفاع وسط می‌توانند توپ بزنند.  در جناح چپ خط دفاع نیز احسان حاج صفی باتجربه و کاربلد حضور دارد. ضمن اینکه رضا شربتی هم می تواند در مواقع لزوم به زمین برود و مدافع چپ باشد.

خط هافبک؛ مغز متفکر پر از ستاره‌

تراکتورسازان در خط هافبک خود انواع و اقسام بازیکنان را در اختیار دارند. تیمی که مهدی مهدی پور، علیرضا نقی زاده و علی طاهران را در پست هافبک دفاعی دارد اما قانع نمی‌شود و به سراغ کوین کنستانت ستاره سابق میلان ایتالیا و اکبر ایمانی بازیکن سابق تیم ملی و باتجربه فوتبال ایران می‌رود و جذبشان می کند قطعا اهداف بزرگی دارد. حالا در پست هافبک دفاعی جنگ بر سر بازی کردن می تواند جذاب تر باشد. مسعود شجاعی، اشکان دژاگه، یوکیا سوگیتا، احسان پهلوان، دانیال اسماعیلی‌فر و قائم اسلامی خواه نیز دیگر بازیکنان خط هافبک تراکتور هستند که می توانند در پست هافبک طراح و وسط و وینگر بازی کنند و برای تیم مفید باشند. حضور این همه ستاره‌ها در خط هافبک تراکتورسازی دست جورج لیکنز برای انتخاب نفرات را حسابی باز می‌گذارد. او حالا می‌تواند بدون دغدغه بسته به شرایط هر مسابقه بازیکنان مورد نظرش را به زمین بفرستد و تیمش را برای برد در همه بازی‌ها آماده کند. البته طبیعی است که این موضوع می‌تواند دلخوری هایی را نیز نزد بازیکنان ایجاد کند.

خط حمله؛ استوکس- ساسان، عجب زوجی

در خط حمله مشکلات تراکتورسازی با بازگشت آنتونی استوکس و ساسان انصاری تا حد زیادی حل می شود؛ با این حال سرخپوشان احتمالا یک مهاجم خوب دیگر هم جذب می‌کنند. اگر لی اروین برگردد که ترکیب خط حمله تکمیل می شود اما اگر این اتفاق نیفتد احتمالا با حضور استوکس و انصاری خط حمله تراکتور قدرتمند خواهد ماند. به این جمع دونفره باید محمدرضا آزادی جوان و باانگیزه را هم اضافه کنید که می تواند در مواقع لزوم در ترکیب اصلی قرار بگیرد.

لیست بازیکنان تراکتورسازی در پست های مختلف در ادامه آمده است:

دروازه بان:

محمدرضا اخباری، محسن فروزان و مهدی محمدیان

دفاع وسط:

علی عبدالله زاده، محمد طیبی و ایمان سلیمی

دفاع راست:

سیداحمد موسوی و دانیال اسماعیلی‌فر

دفاع چپ:

احسان حاج صفی و رضا شربتی

هافبک دفاعی:

کوین کنستانت، مهدی مهدی پور، علیرضا نقی زاده و علی طاهران

هافبک‌ وسط و وینگر:

مسعود شجاعی، اشکان دژاگه، اکبر ایمانی، قائم اسلامی خواه، یوکیا سوگیتا، احسان پهلوان

مهاجمان:

آنتونی استوکس، ساسان انصاری و محمدرضا آزادی

منبع:ورزش سه

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها