کد خبر : 8281

اولین واکنش سرمربی عمان به رویارویی با ایران

اولین واکنش سرمربی عمان به رویارویی با ایران

ورزش11: پیم وربیک سرمربی تیم ملی فوتبال عمان از این که تیمش در مرحله حذفی جام ملت‌های آسیا برابر ایران بازی خواهد کرد به هیچ وجه نگران نیست.

تیم فوتبال عمان روز گذشته در آخرین بازی مرحله گروهی خود در جام ملت های آسیا ۲۰۱۹، موفق شد ۳ بر ۱ ترکمنستان را شکست دهد و به عنوان تیم سوم گروه خود راهی مرحله یک هشتم نهایی شود که در این مرحله باید به مصاف ایران برود.

پیم وربیک سرمربی هلندی عمان ضمن تمجید از شاگردانش تیم خود را شایسته حضور در مرحله حذفی دانست و گفت: از رویارویی با ایران هم نگرانی ندارد. این اولین حضور عمان در مرحله حذفی جام ملت‌ها است. وربیک گفت: ما با ژاپن، ازبکستان و ترکمنستان در گروه بسیار دشواری بودیم و صعود به مرحله بعد آسان نبود و ما بسیار افتخار می‌کنیم.

ما سال ۲۰۱۸ خوبی داشتیم و ما انتظار داشتیم که در جام ملت‌های آسیا خوب عمل کنیم. ما با بد شانسی برابرازبکستان شکست خوردیم، زیرا گل دیر هنگامی دریافت کردیم، در حالی که ما در مقابل ژاپن که تیم بسیار خوبی است، مقاومت کردیم. عمان روز یکشنبه در ورزشگاه زاید به مصاف ایران خواهد رفت.

سرمربی تیم ملی فوتبال عمان پیش از مشخص شدن حریف دور بعد تیمش گفت: مهم نیست که ما در دور یک هشتم با چه تیمی بازی کنیم. رویای ما این بود که به دور بعدی صعود کنیم و به آن دست یافتیم. حالا این مسابقات «همه یا هیچ» است و هر چیزی ممکن اتفاق بیفتد.

این مربی هلندی ۶۲ ساله، با این حال، می‌داند که پیش از بازی مقابل ایران باید روی چه مواردی کار کند. او گفت: ما به ترکمنستان باختیم، زیرا کمی تمرکزمان را از دست دادیم. در برابر ازبکستان هم همین مشکل را داشتیم و این چیزی است که بازیکنانم باید بر آن غلبه کنند.

وربیک درباره بازی با ترکمنستان گفت:ما تیم برتر بودیم، اما زمانی که ترکمنستان بازی را برابر کرد، کار برای ما سخت شد، زیرا آن‌ها با ۹ بازیکن دفاع می‌کردند. ما مجبور شدیم از طرح ب. استفاده کنیم، که ریختن توپ به محوطه جریمه آن‌ها بود و خوشبختانه استراتژی ما جواب داد.

وربیک گفت که او اجازه خواهد داد بازیکنانش مدت کوتاهی از صعود لذت ببرند و سپس شروع به آماده سازی برای بازی با ایران خواهد کرد.

او ادامه داد: بازیکنان احساساتی بودند و اگر  ۱۰ سال جوانتر بودم، من نیز به طرف طرفدارانمان می‌رفتم. با این حال، ما هنوز راه خیلی طولانی پیش روی خود داریم و به همین دلیل باید آماده شویم. گفتنی است عمان ۴ دوره در جام ملت‌ها حضور داشته و این اولین حضور آن‌ها در مرحله حذفی این رقابت‌ها است.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها