کد خبر : 7557

ترکیب و چیدمان احتمالی تیم ملی در بازی امروز برابر یمن + عکس

ترکیب و چیدمان احتمالی تیم ملی در بازی امروز برابر یمن + عکس

ورزش سه: هیجان جام ملت های آسیا از امروز برای یوزهای ایرانی به اوج خود می رسد چون در اولین گام به مصاف جنگ زده های یمنی خواهند رفت.

در سومین روز از جام هفدهم ملت های آسیا نوبت به ایران می رسد تا به عنوان یکی از جدی ترین مدعیان قهرمانی گام به مستطیل سبز بگذارد. تیم اول رنکینگ فیفا در قاره کهن بعد از تجربه شیرین جام جهانی 2018 روسیه حالا برای برآورده کردن انتظارات هواداران پرشمار خود باید در اولین گام در راه شکستن طلسم 43 ساله به مصاف تیمی مرموز و ناشناخته همچون یمن برود.

کارلوس کی روش که در تمام ماه های گذشته روند آماده سازی تیم را با فراز و نشیب های فراوان پیگیری کرد امروز برای انتخاب 11 مرد اصلی خود به احتمال فراوان به همان ترکیبی اعتماد می کند که در آخرین بازی تدارکاتی با قطر در اردوی دوحه به میدان فرستاده بود، تیمی که موفق شد عنابی های میزبان جام جهانی آتی را با نتیجه 2-1 از پیش رو بردارد.

علیرضا بیرانوند همچنان گزینه اصلی برای حراست از چارچوب دروازه ایران خواهد بود. گلر سرحال و آماده تیم ملی که یکی از پنج کاندیدای کسب عنوان بهترین گلر جام لقب گرفته است از امروز وارد میدانی می شود که می تواند نام او را در تاریخ ملی جاودانه کند.

ساختار تدافعی ایران هم چیدمان جالبی خواهد داشت به خصوص در پست مدافع کناری. وریا غفوری در دومین جام ملت های متوالی که تجربه می کند همچون استرالیا 2015 انتخاب اول کی روش برای دفاع راست قلمداد می شود، مدافعی آماده و سرحال که نفوذها و ارسال های او می تواند برای ایران گره گشا باشد از همین رو شانس او از رامین رضائیان برای حضور در ترکیب اصلی بیشتر است.

احسان حاج صفی نیز به عنوان یکی از سه کاپیتان اول ایران در پشت مداع چپ انتخاب اول کارلوس خواهد بود. یکی از خریدهای پرسرو صدای تراکتورسازی در تابستان در سومین جام ملت های متوالی خود همچنان مهره ای تعیین کننده و کلیدی برای ایران قلمداد می شود و جلوتر از رقیب خود میلاد محمدی در پست مدافع چپ به میدان خواهد رفت.

زوج مدافعان میانی ایران نیز متشکل از مرتضی پورعلی گنجی و سیدمجید حسینی خواهد بود. دو لژیونر این روزهای فوتبال ایران که در بهترین فرم بدنی و روانی قرار دارند امروز نقش کلیدی در ساختار تدافعی ایران خواهند داشت تا روزهای خوش جام جهانی را این بار در جام ملت های آسیا تکرار کنند.

با مصدومیت سعید عزت الهی و غیبت او در این جام حالا همه نگاه ها در پست هافبک دفاعی به امید ابراهیمی دوخته شده است تا به تنهایی نقش فرماندهی و تخریبچی را بازی کند. امید که در سال های گذشته روند یکنواختی داشت حالا در یکی از مهم ترین تورنمنت های دوران فوتبال ملی خود بار دیگر باید از آزمون دشواری که پیش رو دارد سربلند بیرون بیاید.

در خط میانی کارلوس کی روش از کریم انصاری فرد و سامان قدوس به عنوان دو بازیکن میانی بهره می برد، نفراتی که قابلیت های زیادی هم در بازیسازی دارند هم در تدابیر تهاجمی می توانند به داد ایران برسند. در کنار این دو نفر وحید امیری در نقش وینگر چپ و مهدی طارمی در نقش وینگر راست بازی خواهند کرد تا پشت سر سردار آزمون به عنوان تک مهاجم و امید اول گلزنی مثلث تهاجمی ویرانگری تشکیل بدهند.

به این ترتیب ترکیب و چیدمان 11 نفر احتمالی ایران برابر یمن به این شکل خواهد بود؛

"علیرضا بیرانوند؛ وریا غفوری، مرتضی پورعلی گنجی، سیدمجید حسینی، احسان حاج صفی؛ امید ابراهیمی؛ کریم انصاری فرد، سامان قدوس، مهدی طارمی، وحید امیری؛ سردار آزمون".

01370274

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها