کد خبر : 6931

مشکل بزرگ استقلال و شفر؛ کدام دروازه بان باید برود؟

مشکل بزرگ استقلال و شفر؛ کدام دروازه بان باید برود؟

قرارداد هر دو دروازه‌بان استقلال در پایان فصل جاری به اتمام خواهد رسید.

عدد "یک" برای تمام فوتبال‌دوستان تنها  تداعی‌کنندۀ یک عنوان است: خاص‌ترین پست در زمین فوتبال. به جرات می‌توان گفت حساس‌ترین موقعیت در این ورزش همواره متعلق به دروازه‌بان‌ها است. جایگاهی که گاهاً با تصمیمات شجاعانه و یا اشتباهات مرگ‌بار شناخته می‌شود. در خصوص قسمت دوم، شاید هوادار لیورپول بهتر بتواند آن را توصیف کند!

تاریخ فوتبال همواره دروازه‌بانانِ بزرگی به خود دیده است، بزرگانی نظیر: الیور کان، جان لوئیجی بوفون، پیتر اشمایکل و...  بازیکنانی که با حضور در میدان، نقطۀ قوت تیم را از خط حمله، به اولین لایۀ سنگرِ خودی تغییر داده‌اند. از این رو بهره‌مندی از یک دروازه‌بان توانمند برای تیم‌هایی که سودای قهرمانی در سر دارند، توصیه‌ای همیشگی است.

با این اوصاف همانقدر که داشتن دروازه‌بانی مطمئن یک مزیت به شمار می‌رود، بهره‌مندی از دو بازیکن در این پست به صورت همزمان، خود به مشکلی لاینحل بدل می‌گردد.

آبی‌های تهران نیز از سال‌های دور همواره از مزیتِ داشتنِ دروازه‌بانان بزرگی در ترکیب خود بهره برده است، اما همان‌طور که اشاره شد: حضور دو دروازه‌بان با توانایی قابل قبول، مزیت را تبدیل به یک مشکل بزرگ می‌کند. مشکلی که در فصل 2014-2015 با حضور همزمان کورتوا و پیتر چک، گریبان آبی‌های لندن را گرفت و با جدایی پیتر چک در پایان فصل همراه بود.

بر کسی پوشیده نیست که حضور همزمان سید حسین حسینی و سید مهدی رحمتی در ترکیب آبی‌پوشان، از فصل گذشته برای وینفرد شفر دردسرساز شده است. نیمکت‌نشینی‌های پیاپی حسینی در این تیم وی را پیش از رقابت‌های جام ملت‌های آسیا از فهرست تیم ملی رانده و نارضایتی‌های گلر رکورددار لیگ برتر به بیشترین حد خود رسیده است.

گفتنی است قرارداد رحمتی و حسینی در پایان فصل جاری به اتمام می‌رسد و این مساله خود به جدایی احتمالی یکی از این دو بازیکن دامن می‌زند. با وجود اینکه شفر بارها به ادامۀ همکاری با هردو بازیکن ابراز تمایل کرده است اما همچنان برای تمدید قرارداد هیچ‌یک از آن‌ها از سوی باشگاه اقدامی صورت نگرفته و این دو بازیکن از همین لحظه عملاً می‌توانند برای آیندۀ خود تصمیم‌گیری کنند.

گفته می‌شود حسینی در روزهای اخیر کاملاً تماس خود را با باشگاه قطع کرده  و هیچ صحبتی بین طرفین ردوبدل نشده است. خبر تمدید قرارداد با یکی از این دو بازیکن در همین روزها، تا حد زیادی می‌تواند به حل این معادلۀ پیچیده کمک کند.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها