کد خبر : 7705

ب ام و ETA 02 به یاد مدل 2002 رویایی

ب ام و ETA 02 به یاد مدل 2002 رویایی

بی‌ام‌و مدل جدیدی با نام ETA 02 معرفی کرده که در حقیقت یک مدل 135i با ظاهری شبیه بی‌ام‌و ۲۰۰۲ کلاسیک است.

به گزارش خودروتک، بی‌ام‌و درکنار سری نیوکلاس (New Class) سری 02 را نیز دارد که به‌عنوان مهم‌ترین خودروهای این شرکت نقش مهمی در شکل گیری محصولات بی‌ام‌و داشته‌اند. پیدا کردن یک بی‌ام‌و کلاسیک سرحال این روزها کار بسیار مشکلی است چون اکثر این خودروها یا از بین رفته‌اند و به‌شدت مورد تقویت و تغییر قرار گرفته‌اند و از حالت استاندارد خود خارج شده‌اند.

BMW ETA02 Cabrio

در این بین پرطرفدارترین مدل کلاسیک بی‌ام‌و قطعا مدل ۲۰۰۲ است. اما چه می‌شود اگر یک بی‌ام‌و مدرن و جدید، ظاهری شبیه به بی‌ام‌و ۲۰۰۲ داشت. اگر چنین خودرویی آرزوی شما نیز هست پس صنایع خودروی آلمان مثل همیشه برای شما پاسخی دارند. خودرویی که تصاویر آن را مشاهده می‌کنید، با نام ETA 02 کابریو شناخته می‌شود و در حقیقت یک بی‌ام‌و سری یک با کد 135i است که ظاهری شبیه به بی‌ام‌و ۲۰۰۲ روباز دارد. این خودرو توسط یک شرکت خودروسازی کوچک آلمانی به‌نام Everytimer Automobile ساخته شده است. این شرکت در زمینه‌ی ساخت خودروهای سفارشی فعالیت دارد.

BMW ETA02 Cabrio

بدنه‌ی بی‌ام‌و ETA 02 از فایبر گلاس ساخته شده است و طراحی مشابه با مدل ۱۹۷۱ بی‌ام‌و ۲۰۰۲ کانورتیبل دارد. در مقایسه با مدل ۲۰۰۲، این مدل ETA 02 کاملا مشخصات یک خودرو مدرن و امروزی را با خود به همراه دارد به‌طوری‌که مواردی همچون چراغ‌های زنون از نوع bi-xenon، چراغ‌های عقب LED، چرخ‌های اسپرت بزرگ و شیشه‌ی جلوی آیرودینامیک را در آن می‌توان مشاهد کرد. سقف پارچه‌ای بازشونده، شیشه‌ی جلو و ستون A در این خودرو مستقیما از بی‌ام‌و سری 1 اتاق E88 به عاریت گرفته شده‌اند. سایر بخش های بدنه نیز تماما اختصاصی بوده و به‌صورت دستساز برای این خودرو ساخته شده‌اند.

BMW ETA02 Cabrio

در زیر کاپوت این مدل مدرن کلاسیک شاهد پیشرانه‌ی ۶ سیلندر خطی توربو با حجم ۳ لیتر هستیم که می‌تواند ۳۰۶ اسب‌بخار قدرت را روانه چرخ‌های عقبی کند. با این مشخصات، ETA 02 می‌تواند در حدود ۵ ثانیه سرعت خود را از صفر به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برساند و حداکثر سرعت آن نیز به ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. چنین مشخصاتی برای خودرویی که ظاهری بیشتر کلاسیک و نه اسپرت دارد، بسیار خوب به نظر می‌رسد.

BMW ETA02 Cabrio

فعلا Everytimer Automobile تنها دو دستگاه نمونه‌ی اولیه یا پروتوتایپ پیش تولید را تولید کرده است که یکی از آن‌ها به رنگ آبی و دیگری به رنگ قرمز است. اما مدل‌هایی که برای فروش در آینده به تولید خواهند رسید، دارای بدنه‌ی الیاف کربنی خواهند بود؛ پس می‌توان حدس زد که قیمت پایینی نداشته باشند. قیمت بی‌ام‌و ETA 02 نیز رقمی در حدود ۸۰ هزار دلار اعلام شده است.

منبع: زومیت

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها