کد خبر : 4339

تور لامبورگینی های نایاب

تور لامبورگینی های نایاب

برای گرامیداشت پنجاهمین سالگرد رونمایی مدل‌های اسپادا و ایسلرو، شرکت ایتالیایی لامبورگینی توری با شرکت 20 مدل کلاسیک خود در ایتالیا برگزار کرده است. این تور از 9 سپتامبر در پروجیا آغاز و صدها کیلومتر تا شمال ایتالیا ادامه پیدا کرد.

به گزارش خودروتک، در این تور خودروهای کلاسیک لامبورگینی از مکان‌هایی با مناظر فوق‌العاده، از جاده‌های کوهستانی گرفته تا خیابان‌های شلوغ شهری عبور کردند.

مجری این تور، لامبورگینی Polo Storico، شاخه بازسازی خودروهای کلاسیک این شرکت بوده است. Polo Storico در کارخانه شرکت در سنت‌آگاتا فعالیت می‌کند. دقیقاً همان‌جایی که 50 سال پیش دو مدل اسپادا و ایسلرو متولد شدند.

در آن زمان، اسپادا مدلی مهم برای شرکت و نخستین خودروی لامبورگینی با ظرفیت چهار سرنشین محسوب می‌شد. اسپادا در آن سال‌ها خودرویی بسیار متفاوت از سایر مدل‌های لامبورگینی بود، پیشرانه آن اندکی جلوتر از اکسل جلو قرار داشت و طرح بدنه خلاقانه‌ای داشت.

ایسلرو هم ظرفیت چهار سرنشین، البته با ترکیب 2+2 داشت. البته، صندلی‌های عقب آن کوچک و شاید مناسب کودکان یا قرار دادن وسایل اضافی بودند. قدرت این خودرو از پیشرانه 12 سیلندر خورجینی 3.9 لیتری لامبورگینی تامین می‌شد. شرکت از این مدل درمجموع فقط 225 دستگاه تولید کرد.

در گذر از پروجیا، اورویتو، آسیسی، توسکانی و امیلیا رومانیا، خودروهای کلاسیک لامبورگینی از مکان‌هایی با مناظر فوق‌العاده، از جاده‌های کوهستانی گرفته تا خیابان‌های شلوغ شهری عبور کردند. استفانو دومنیکالی، مدیرعامل شرکت هم در تور حضور داشت. گفته می‌شود برای این تور دومنیکالی شخصاً برخی خودروها و مالکان خاص را انتخاب کرده بود.

در حاشیه این تور، شرکت لامبورگینی از مالک یک دستگاه اسپادا سری 3 مدل 1973 که از سال 1977 تا به امروز مالک این خودرو محسوب می‌شود با اهدای جایزه‌ای تقدیر کرد. این خودرو که قبلاً مدل خانوادگی مالک محسوب می‌شده، مانند بسیاری از هم دوره‌های خود، اخیراً و برای جشن پنجاهمین سالگرد مالک، به‌طور کامل بازسازی شده است.

لامبورگینی اسپادا

یک دستگاه اسپادا سری 2 کم‌یاب نیز در بین خودروهای تور، بیشترین مسیر را برای شرکت در برنامه طی کرده بود. این خودرو که از اسلو، پایتخت نروژ در تور شرکت کرده، درمجموع مسافتی برابر با 6 هزار کیلومتر را برای شرکت در تور طی کرده است. وفادارترین مدل به کارخانه لامبورگینی یک دستگاه ایسلرو S مدل 1968، یکی از تنها 70 دستگاه نسخه S و همچنین یکی از تعداد بسیار اندک مدل‌های راست فرمان است.

مالک اولیه آن، بعد از خرید، هر سال از انگلستان به کارخانه برای سرویس کامل خودرو می‌آمده و از سال 1993، فرزند او همه‌ساله این کار را انجام می‌دهد. همچنین جالب است بدانید که لامبورگینی دو خودروی اسپادا سری 3 و ایسلرو را از موزه خود به این تور آورده بود.

منبع: باما

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها