کد خبر : 4258

وقتی ماستنگ 1960 برقی می شود

وقتی ماستنگ 1960 برقی می شود

اتفاق عجیبی در حال جریان است. در حالی فورد موتورز آمریکا روی پروژه جدیدی کراس‌اور برقی با الهام از موستانگ کار می‌کند، طرفداران پا را یک گام فراتر گذاشته‌اند که به نظر می‌رسد آینده خودروهای برقی این شرکت را به کلی تغییر خواهد داد.

به گزارش خودروتک، از این خودروها تنها 499 دستگاه ساخته خواهد شد و قیمت پایه هر کدام نیز کمی بیشتر از 260 هزار دلار است.

پروژه جدید از سوی شرکت تیونینگ Charge به اجرا گذاشته شده است. خودرویی که ظاهر آن براساس موستانگ 1960 شکل گرفته است. شرکت می‌گوید این پروژه هم روی نسخه کوپه اجرا خواهد شد و هم روی نمونه روباز.

ظاهر خودرو تنها شباهت این موستانگ به نمونه‌های مشابه است. حتی سیستم روشنایی این خودرو نیز برگرفته از آخرین دستاوردهای فناورانه است. جلوپنجره‌ فضایی و رینگ‌های 10 پره، ریزه‌کاری‌هایی هستند که پیش‌تر روی این خودرو ندیده بودیم. از سویی دیگر سیستم با کارایی فوق‌العاده ترمزها و کالیپرهای طلایی جلوه‌ای خاص به این خودرو بخشیده‌اند.

شرکت چارج در همکاری با شرکت UPS‌ که پیش‌تر با تراک Arrival حسابی خبرساز شده بود، روی این پروژه مشارکت کرده است. تهیه و تامین پکیج باتری‌های 64 کیلووات ساعتی از جمله وظایف یو.پی.اس بوده است. منبعی که به موتور برقی این فورد اجازه می‌دهد 402 اسب‌بخار قدرت و 1200 نیوتن‌متر گشتاور تولید کند.

به لطف همین گشتاور فوق‌العاده و البته حضور سیستم انتقال قدرت AWD (تمام چرخ‌ محرک) با این موستانگ می‌توان صفر تا صد را در تنها 3.1 ثانیه پیمود. گفته می‌شود با یک مرتبه شارژ باتری‌ها می‌توان تا حدود 200 کیلومتر با این خودرو پیمایش داشت. البته لازم به ذکر است که هم‌چنان نمونه سنتیRWD (محور محرک عقب) قابل انتخاب است.

چارج می‌گوید از این خودروها تنها 499 دستگاه ساخته خواهد شد. قیمت پایه هر کدام نیز کمی بیشتر از 260 هزار دلار است. فروش این فوردهای برقی از سپتامبر 2019 آغاز خواهد شد.

منبع: باما

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها