کد خبر : 3958

بهترین خودروی جشنوار پیبل بیچ انتخاب شد

بهترین خودروی جشنوار پیبل بیچ انتخاب شد

یک دستگاه آلفارومئو 8C 2900B تورینگ برلینتا موفق شده جایزه رقابت «پبل‌ بیچ 2018» را از چنگ رقبا برباید.

به گزارش خودروتک، این خودرو که به تازگی دوران بازسازی را پشت سر گذاشته، موفق شده جایزه مهمترین نمایش خودروهای کلاسیک را به دست آورد.

این خودرو که پس از مدتی گذراندن دوران تعمیر و بازسازی برای اولین بار در انظار عموم حاضر شده، پیش از این سابقه دریافت جایزه مسابقه پبل بیچ را در سال 2001 داشته اما مالکین این خودرو یعنی خانواده سیدرویک که ساکن بورلی هیلز هستند تصمیم گرفتند وضعیت خودرو را به همان شرایطی بازگردانند که در سال 1938 در نمایشگاه خودروی برلین داشت.

آلفارومئو 8C شاید پیشرفته‌ترین خودروی زمان خود نبوده ولی به جرات می‌توان آن را یکی از زیباترین خودروهای تولید شده در آن عصر لقب داد. جالب است بدانید از این خودرو تنها 5 دستگاه ساخته شده است.

دیوید سیدوریک، مالک این خودرواعتقاد دارد که موفقیت این خودرو در به دست آوردن جایزه مسابقه پبل بیچ (که شامل یک ساعت رولکس نیز می‌شود) بسیار غرورآفرین بوده است.

این خودرو در همان زمان معرفی اولیه در نمایشگاه اتومبیل پاریس 1937 نیز توانست توجهات بسیاری را به سوی خود جلب کند و پس از آن در نمایشگاه خودروی میلان و سال بعد از آن نیز در نمایشگاه خودرو برلین به نمایش درآمد. آلفارومئو 8C در همان دوران روی جلد مجلات زیادی ظاهر شد.

خودروی مورد بحث تا سال 1956 در آلمان مقیم بوده و پس از آن به ایالات‌متحده آمریکا منتقل شده است. 8C پس از آن و در دهه 90 مورد بازسازی قرار گرفت که جایزه پبل بیچ در سال 2001 را برای آن به ارمغان آورد اما می‌توان به جرات گفت که به واسطه بازسازی اخیر، 8C به شرایط اولیه و ایده‌آل خود بسیار نزدیک شده است.

مسابقه پبل بیچ به طور سالانه و مرتب برگزار می‌شود اما پیش‌بینی این‌که برنده احتمالی هر رقابت کدام خودرو خواهد بود ، کار بسیار سختی است. دو رقیب مهم 8C در رقابت امسال تالبوت لاگو گرند اسپرت مدل 1948 و همچنین دوزنبرگ J مدل 1929 بودند.

نمایشگاه پبل بیچ از سال 1950 به طور مرتب برگزار می‌شود. در ابتدای کار، تمرکز این نمایشگاه بر نمایش خودروهای ساخت اروپا در آن دوران بود ولی از سال 1955 به مرور توجه بیشتری به شرکت خودروهای منحضربه‌فرد و مسابقه‌ای در این نمایشگاه شد که این روند تاکنون ادامه داشته است.

منبع: باما

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها