کد خبر : 11001

فورد F-150 SVT و دوج SRT-10 / وانت های فراموش شده

 فورد F-150 SVT و دوج SRT-10 / وانت های فراموش شده

وانت‌های آمریکایی همیشه به قدرت زیاد معروف بوده‌اند. شرکت‌های فورد و دوج در تولید این وانت‌ها حرف اول را می‌زنند. برای آشنا‌یی با دو مدل خاص از این وانت‌ها با ما همراه باشید.

به گزارش خودروتک، بازار وانت‌های آمریکایی همواره انتخاب‌های زیادی دراختیار خریداران قرار می‌دهد؛ اما آنچه کمتر در این بازار دیده می‌شود، وانت‌هایی با ظاهر خاص و قدرت بسیار زیاد است. اگر ۱۵ سال به عقب برگردید، متوجه می‌شوید همیشه هم این‌طور نبوده است. در آن زمان، دو مدل وانت وجود داشت که بر جاده‌ها پادشاهی می‌کردند: فورد F-150 SVT و دوج Ram SRT-10. 

وانت‌های سریع آمریکایی

مدل ۲۰۰۲ این وانت براساس نسل دهم وانت‌های سری F فورد ساخته شده؛ اما در آن از موتور خاص ۵.۴ لیتری سوپرشارژ با توان ۳۸۰ اسب‌بخار و گشتاور ۶۱۰ نیوتون‌متر استفاده شده است. پشت موتور جعبه‌دنده‌ی ۴ سرعته‌ی خودکار قرار دارد که قدرت را به چرخ‌های عقب منتقل می‌کند. سرعت‌گیری صفر تا ۱۰۰ کیلومتربرساعت این وانت ۵ ثانیه است که برای وانتی با این اندازه، واقعا خوب به‌نظر می‌رسد. در سال ۲۰۰۲، فقط ۴،۷۲۶ دستگاه از این وانت تولید شدند. در این وانت خاص، بسته‌های ویژه‌ی نیترو هم تعبیه شده که آن را به وانتی خشن و سریع تبدیل کرده است.

وانت دیگری که می‌خواهیم درباره‌ی آن صحبت کنیم، Ram SRT-10 مدل ۲۰۰۴ است که درحقیقت، دوج وایپر در پوسته‌ی وانت است. در این خودرو، موتور ۸.۳ لیتری V10 تعبیه شده که ۵۰۰ اسب‌بخار قدرت و ۷۱۱ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. این وانت مسافت ۴۰۰ متر را در ۱۳.۶ ثانیه طی می‌کند و حداکثر سرعتش هم به ۲۳۵ کیلومتر‌برساعت می‌رسد.

وانت‌های سریع آمریکایی

منبع: زومیت

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها