کد خبر : 4572

سرویس خودروی اشتراکی چیست؟

سرویس خودروی اشتراکی چیست؟

روش­های انتخاب و استفاده از خودروها در حال تحول است. شاید دیگر در بسیاری از شهرها مالکیت خودرو مهم نباشد. حمل­ونقل اشتراکی قابلیت آن را دارد که جایگزین روش­های فعلی و مفاهیم فعلی حمل­ونقل شود.

به گزارش خودروتک، تکنولوژی هوشمند مانند اپلیکیشن‌ها، کارت­های هوشمند اعتباری، موبایل و سیستم‌های پرداخت آن­لاین، استفاده از وسائط نقلیه­ی اشتراکی را آسان­تر نموده است؛ تا اندازه­ای که دسترسی به روش­های مختلف حمل­ونقل بسیار مهم­تر از مالکیت خودرو به عنوان یک سرمایه مطرح است.

تحقیقات نشان می­دهد که دیگر مالکیت خودرو برای جوانان یک ارزش و هدف کلی محسوب نمی­شود. الگوی استفاده خودرو و مالکیت شخصی در واکنش به افزایش قیمت سوخت و افزایش هزینه­های بیمه، خدمات و پارکینگ تغییر کرده است. بحران اقتصادی مشخصا تاثیر زیادی بر این مقوله داشته است. این درحالیست که عوامل دیگر مانند تغییرات آب و هوا منجر به تغییر الگوی زندگی مصرف­کنندگان در جهت کاهش مصرف انرژی و انتشار کربن شده است.

حمل­ونقل اشتراکی را می­توان روشی برای کاهش اثرات زیست‌محیطی تصور کرد، اما با هدف‌گذاری­های انجام شده در زمینه­ی کاهش تولید کربن، بایستی سیاست­ها و استراتژی­های بکارگیری خودروها مورد بازبینی قرار گیرد. مخصوصا در حمل­ونقل روستایی و شهری بایستی بهبود وضعیت آب و هوا و بکارگیری زمین در نظر گرفته شود.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها