کد خبر : 1779

یک چینی دیگر در راه بازار ایران

یک چینی دیگر در راه بازار ایران

بایک X25 کراس اوور کوچک و جمع و جوری است که بزودی توسط دیار خودرو، که مدت زیادی از توقف فعالیت آن می گذشت، به بازار عرضه خواهد شد.

به گزارش خودروتک، در گذشته محصولات مختلفی از تولیدات بایک نظیر سابرینا و سنوا به صورت مونتاژی یا وارداتی توسط این شرکت به بازار عرضه می شدند که به دلیل قیمت گذاری غیر رقابتی و محدود بودن خدمات پس از فروش، موفقیت چندانی در بازار کسب نکردند.

بایک X25 را به نوعی می توان نسخه کراس اوور بایک سابرینا، هاچ بک بایک دانست که در آن سعی شده بود از کلاس های پایین مرسدس بنز الگو برداری شود. در صورتی که دیار خودرو این بار بتواند با قیمت گذاری رقابتی و ارایه خدمات حین فروش و پس از فروش مناسب این محصول را به بازار عرضه کند، ممکن است بتواند موفقیت هایی کسب کند. البته با توجه به اوضاع امروز بازار، افزایش نرخ ارز و کاهش قدرت خرید مردم، ورود مجدد به بازار در حال حاضر کار دشواری است.

نگاهی به بایک X25 رهاورد جدید دیار خودرو برای بازار ایران

نگاهی به مشخصات فنی و امکانات بایک X25

همان طور که گفتیم این خودرو نمونه کراس اوور بایک سابریناست و از نظر قوای فنی مشابهت زیادی با آن دارد. پیشرانه قرار گرفته بر روی این خودرو همانند دیگر چینی های این سگمنت، از نوع 1.5 لیتری تنفس طبیعی است که توانایی تولید 114 اسب بخار قدرت و 148 نیوتون متر گشتاور را دارد. جعبه دنده های این خودرو نیز به صورت 5 سرعته دستی یا 4 سرعته اتوماتیک می باشد که با توجه به علاقه ایرانیان به خرید خودروهای مجهز، احتمالا تنها نمونه اتوماتیک در ایران عرضه خواهد شد.

در زمینه امکانات، بایک X25 نسبتا قوی ظاهر می شود و مجهز به امکاناتی نظیر ۶ کیسه ی هوای ۱۰ نقطه ای، کروزکنترل، فرمان کمکی برقی، سیستم استارت استاپ اتوماتیک، سیستم تهویه الکتریکی، مانیتور، کامپیوتر سفر، سانروف و چراغ روشنایی روز در مجهز ترین نسخه است. رقبای عمده این خودرو در بازار ایران چانگان CS35، جک S3 و ام وی ام X22 هستند که در زمینه امکانات، می توانند بایک X25 را به چالش بکشند.

نگاهی به بایک X25 رهاورد جدید دیار خودرو برای بازار ایران

نگاهی به بایک X25 رهاورد جدید دیار خودرو برای بازار ایران

طراحی ظاهری بایک X25

با وجود آن که بایک یکی از خودروسازان شناخته شده چینی است و با بزرگانی همچون جنرال موتورز و مرسدس بنز همکاری دارد، سبک طراحی همگام و زبان طراحی مشترک در تولیداتش ندارد و تمایل دارد تا از محصولات شناخته شده بازار جهانی کپی برداری یا الگو برداری کند، که البته نمی توان آن را تنها یک نکته منفی دانست و این مهم دست طراحان را در توسعه ظاهر خودروهایش باز می گذارد.

بر این اساس بایک X25 تا حد امکان شبیه به دیگر تولیدات آسیایی طراحی شده تا اصطلاحا مشتری پسند باشد. با توجه به آن که بازار خودرو کشورمان بازاری بسته است و خلاقیت چندانی در تولیدات داخلی دیده نمی شود، بایک X25 می تواند به خوبی مورد توجه مخاطبان قرار گیرد. با وجود ظاهر آسیایی در خارج، طراحی داخلی شبیه به تولیدات مرسدس بنز از آب در آمده است که برای مشتریان ایرانی قطعا جالب توجه خواهد بود.

نگاهی به بایک X25 رهاورد جدید دیار خودرو برای بازار ایران

قیمت و زمان احتمالی عرضه به بازار

پیش از این قرار بود که بایک X25 در سال 95 به بازار عرضه شود، اما کم کاری های شرکت ایرانی موجب شده تا زمان عرضه این خودرو به طول بیانجامد. ظرفیت خط تولید دیار خودرو که در گلپایگان قرار دارد، در حال حاضر پنج دستگاه در روز اعلام شده و قرار است به ده دستگاه در روز افزایش پیدا کند. روند اخذ مجوز های لازم جهت عرضه این خودرو هنوز تکمیل نشده، اما امیدواریم تا پیش از پایان سال 97، شاهد حضور این خودرو در خیابان های کشورمان باشیم. قیمت این خودرو در حال حاضر، رقمی بین صد الی 130 میلیون تومان تخمین زده می شود.

منبع: دنده 20

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها