کد خبر : 9583

تویوتا جی تی 86 از مرگ نجات یافت

تویوتا جی تی 86 از مرگ نجات یافت

در حالی که شایعات در گذشته به توقف تولید خودروهای تویوتا 86 و سوبارو BRZ اشاره کرده بودند، سوبارو این موضوع را تکذیب کرده است.

به گزارش خودروتک، در هفته گذشته گزارشی در فضای مجازی منتشر شد که به این موضوع اشاره می‌کرد که تولید سوبارو BRZ و تویوتا 86 متوقف می‌شود. این خودرو با همکاری شرکت‌های تویوتا و سوبارو توسعه یافته و در کشورهای مختلف با نام‌های متفاوتی به فروش می‌رسد. در گزارش‌ها به این موضوع اشاره شده بود که توقف تولید این خودرو به معنای پایان همکاری این دو شرکت ژاپنی است.

خودروهای تویوتا 86 و سوبارو BRZ از اهمیت بالایی برای صنعت خودرو برخوردار است. در همین راستا بسیاری از افراد منتظر اظهار نظر رسمی در این رابطه بودند و حال به نظر می‌رسد توقف تولید این محصولات یک خبر اغراق‌آمیز بوده و چنین اتفاقی رخ نخواهد داد.

در نمایشگاه خودروی دیترویت مصاحبه‌ای با مدیر بخش ارتباطات سوبارو در آمریکای شمالی صورت گرفته که در طی این مصاحبه Ron Kiino به موفقیت خودروی سوبارو BRZ اشاره کرده است. آقای Kiino به این موضوع اشاره کرد که نسل دوم سوبارو BRZ با وجود قطع همکاری با تویوتا، توسعه پیدا می‌کند. این مقام شرکت سوبارو در حالی که خبر توسعه نسل دوم این خودرو را اعلام کرده است، اطلاعات بیشتری را در اختیار رسانه‌ها قرار نداده است.

سوبارو توقف تولید این خودرو را تکذیب کرده و خبر از توسعه نسل دوم آن داده است، در این میان تویوتا چه برنامه‌ای برای خودروی تویوتا 86 دارد؟ سخنگوی این برند ژاپنی بیانیه‌ای را در این زمینه برای رسانه‌ها ارسال کرده که به شرح زیر است: همانطور که Akio Toyoda در زمان رونمایی از نسل جدید تویوتا سوپرا اعلام کردند، این شرکت ژاپنی به توسعه و تولید خودروهای هیجان‌انگیز از جمله محصولات اسپرت متعهد است. خودروی 86 یکی از اعضای خانواده تویوتا محسوب می‌شود که از سال 2013 در خط تولید ما قرار داشته است. این خودرو همچنان در این خانواده باقی می‌ماند.

بر اساس اعلام سوبارو و همچنین بیانیه تویوتا، همچنان تولید این خودروی جذاب ادامه پیدا می‌کند. هیچ کدام از این دو شرکت در رابطه با همکاری با یکدیگر برای توسعه نسل دوم این خودرو اظهار نظری نکرده‌اند؛ با این حال احتمال همکاری میان این دو شرکت وجود دارد. تویوتا به تازگی با شرکت آلمانی بی‌ام‌و همکاری داشته که نتیجه این همکاری، توسعه و تولید نسل جدید تویوتا سوپرا به همراه خودروی بی‌ام‌و Z4 بوده است.

نظر شما در رابطه با تویوتا 86 و سوبارو BRZ چیست؟ آیا این محصولات ارزش باقی ماندن در بازار را دارند؟ نظر خود را با ما و دیگر کاربران در میان بگذارید.

منبع: جی اس ام

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها