کد خبر : 8781

بحران تولید بیش از حد خودروی برقی در چین

بحران تولید بیش از حد خودروی برقی در چین

در کشور چین بیش از 500 استارت اپ وسایل نقلیه الکتریکی وجود دارد و در حال حاضر گفته می شود که ظرفیت تولید وسایل نقلیه الکتریکی در این کشور تا سال 2020 به 20 میلیون دستگاه در سال خواهد رسید.

به گزارش خودروتک، این رقم بیش از 10 برابر هدفی است که دولت چین برای فروش سالیانه 2 میلیون دستگاه در سال تعیین کرده است.

به همین دلیل دولت چین مجبور شده است تا در برابر سیل ایجاد استارت اپ های کوچک و بی هدف مقاومت کند و شرکت هایی را که سالیانه کمتر از 100 هزار دستگاه خودروی الکتریکی تولید می کنند، لغو مجوز کند. اکثر شرکت های کوچک با محصولات ضعیف در این رده قرار دارند.

چین بیش از 500 شرکت در این زمینه دارد و اکثر آن ها نام های آشنا با قراردهای بزرگ جهانی همچون بایتون، نیو، SF Motors، بایک، BYD نیستند. شما به راحتی می توانستید سال گذشته در طی بازدیدی از نمایشگاه خودروی پکن با بیش از 100 استارت اپ با 10 ها محصول مختلف آشنا شوید.

اکثر  محصولات این استارت آپ ها همانند Zhidou D2S یک خودروی دو نفره سبک همانند ماشین های گلف هستند. این محصولات حتی از فیات 500e هم کوچک تر هستند.

جدای از خطر مرگ این اسباب بازی های الکتریکی، بزرگ ترین کشور تولید کننده خودرو در جهان، در حال حاضر بیش از نیاز خودروی الکتریکی تولید می کند.

در حال حاضر تسلا در نظر دارد تا کارخانه تولیدی در شانگهای راه اندازی کند که توانایی تولید بیش از 500 هزار دستگاه در سال را دارد. گروه فولکس واگن نیز در شانگهای سایت تولیدی با ظرفیت 300 هزار دستگاه خودروی الکتریکی در سال راه اندازی خواهد کرد.

خودروی الکتریکی

فروش کلی خودرو در سال 2018 در کشور چین 5.8 درصد افت داشته و به رقم 22.3 میلیون دستگاه رسیده است. این اولین باری است که شاهد افت فروش از سال 1990 میلادی هستیم. همچنین در حدود 1.26 میلیون دستگاه خودرو با انرژی های نوین (الکتریکی، هیبریدی و...) به فروش رسیده است که بیش از 61.7 درصد رشد را نشان می دهد. پیش بینی می شود این رقم در سال 2019 میلادی به 1.5 میلیون دستگاه برسد.


منبع: دیجیاتو

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها