کد خبر : 8492

جگوار سدان هایش را از دست نمی دهد

جگوار سدان هایش را از دست نمی دهد

فروش خودروهای سدان در بازار با کاهش مواجه شده است؛ با این حال جگوار لندرور همچنان به تولید خودروهای سدان خود ادامه می‌دهد.

به گزارش خودروتک، فروش خودروهای کراس‌اوور و SUV در بازار با افزایش مواجه بوده ولی این موضوع باعث نمی‌شود جگوار تولید خودروهای سدان را متوقف کند. به تازگی مدیر عامل جگوار در مصاحبه‌ای به این موضوع اشاره کرده که نسل آینده خودروهای جگوار XE و XF در راه است. بر اساس اعلام Ralf Speth، خودروهای سدان نقش مهمی در آینده این شرکت برای تولید خودروهای برقی و همچنین استراتژی این کمپانی برای بازارهای اروپایی و چین دارد.

به نظر می‌رسد کشورهای اروپایی و چین قصد دارند قوانین سختگیرانه‌ای را برای آلودگی تولیدی خودروها در نظر بگیرند. این موضوع باعث می‌شود وضعیت خودروهای سدان در بازار بهبود پیدا کند. علت این موضوع را باید در آیرودینامیک بهتر این خودروها و کاهش مصرف سوخت در آن‌ها جستجو کرد. در حقیقت جگوار اعتقاد دارد فروش خودروهای کراس‌اوور به علت سبک طراحی کاهش پیدا می‌کند.

در سال‌های اخیر خودروهای برقی زیادی معرفی شده‌اند. این موضوع باعث شده با تغییر در طراخی خودروهای سدان روبه‌رو باشیم و انتظار می‌رود این تغییر در آینده نیز ادامه داشته باشد. بر اساس شایعاتی که تا به امروز در اختیار رسانه‌ها قرار گرفته است، نسل آینده خودروی جگوار XJ سدان تبدیل به یک خودروی تمام برقی می‌شود تا قادر به رقابت با خودروی تسلا مدل S و مرسدس بنز EQS باشد.

در حال حاضر خودروهای سدان جگوار فروش مناسبی را در بازار تجربه نمی‌کنند. فروش خودروی سدان جگوار XE کاهشی برابر با 21 درصد را تجربه کرده و در 11 ماه اولیه سال 2018 فروشی برابر با 28,402 دستگاه داشته است. یکی دیگر از خودروهای سدان جگوار، XF نیز با کاهش فروشی 23 درصدی روبه‌رو شده است. این خودرو در 11 ماه اولیه 2018 فروشی برابر با 29,563 دستگاه را تجربه کرده است.

مدیر عامل جگوار به این موضوع اشاره کرده که با وجود رشد تقاضا برای خودروهای SUV و کراس‌اوور، در آینده شاهد کاهش فروش آن‌ها خواهیم بود. بسیاری از فعالان در صنعت خودرو و همچنین مدیران در این صنعت، اعلام کرده‌اند که فروش خودروهای سدان بیش از حال حاضر کاهش پیدا نمی‌کند و شاهد بهبود وضعیت آن‌ها در بازار خواهیم بود.

جگوار نمی‌تواند تولید و فروش خودروهای سدان خود را متوقف کند چرا که دارای رقبای آلمانی زیادی در بازار است. توقف تولید این محصولات به معنای ترک میدان مبارزه از سوی این شرکت انگلیسی است. در بازار خودروی جگوار XE با بی‌ام‌و سری 3، آئودی A4 و مرسدس بنز کلاس C رقابت می‌کند. خودروهای بی‌ام‌و سری 5، مرسدس بنز کلاس E و آئودی A6 به عنوان رقیب جگوار XF در بازار حضور دارند.

جگوار در حال برنامه‌ریزی برای افزایش فروش محصولات خود و افزایش سود خود است. این کمپانی در هفته گذشته اعلام کرد 4500 نیروی خود را در سراسر جهان تعدیل می‌کند. این موضوع به معنای کاهش هزینه‌های اجرایی این کمپانی انگلیسی است که می‌تواند منجر به افزایش درآمد آن شود.

منبع: جی اس ام

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها