کد خبر : 5426

آینده خودروهای برقی از دید خودروسازان آلمانی

آینده خودروهای برقی از دید خودروسازان آلمانی

فولکس‌واگن با اعتمادبه‌نفسی قابل‌ستایش، به جاه‌طلبی‌های برقی‌سازی خودروها بال‌وپر می‌دهد؛ آن‌ها حتی برای مرگ پیشرانه‌های درون‌سوز نیز تاریخ تعیین کرده‌اند.

به گزارش خودروتک، نسل بعدی پیشرانه‌های دیزل و بنزین فولکس‌واگن که در سال 2026 معرفی می‌شود، آخرین نسل از پیشرانه‌های درون‌سوز غول آلمانی خواهد بود.

این اتفاق یک‌شبه رخ نمی‌دهد اما براساس گزارش بلومبرگ، نسل بعدی پیشرانه‌های درون‌سوز فولکس‌واگن آخرین نسل از این نوع پیشرانه خواهد بود. چند مدل پیشرانه بنزینی و دیزلی برای سال 2026 در نظر گرفته شده است و آن‌ها پایان عصر گذشته فولکس‌واگن را رقم می‌زنند.

«مایکل جاست» استراتژیست فولکس‌واگن توضیح داد: «به‌تدریج پیشرانه‌های درون‌سوز را کم می‌کنیم تا کاملاً به صفر برسند. همکاران ما روی پلتفرمی کار می‌کنند که آخرین پلتفرم برای خودروهایی با آلایندگی CO2 خواهد بود.»

اراده برقی‌سازی فولکس‌واگن همین حالا هم در حال اجرا است و هنگامی‌که شرکت مدل ID نئو را معرفی کند این برنامه سرعت بیشتری به خود خواهد گرفت.

پس از معرفی خانواده ID، تولید مدل‌های با پیشرانه‌های متعارف قبلی برای مدتی ادامه پیدا می‌کند و به‌مرور پیشرانه برقی روی مدل‌های بیشتری نصب می‌شود.

البته به گفته جاست ممکن است پیشرانه‌های دیزلی و بنزینی تا سال 2050 هم در دسترس باشند؛ چراکه بعید نیست حتی تا آن موقع در بسیاری بازارهای جهان زیرساخت‌های لازم برای خودروهای برقی تکمیل‌نشده باشند.

این اصلاحات آلمانی با خبر سرمایه‌گذاری 14 میلیارد یورویی آئودی در خودروهای برقی، دیجیتالی و خودران آغاز شد؛ ازآن‌پس روزبه‌روز جنبه‌های مختلفی از اراده آلمانی برای برقی‌سازی خودروهای جهان نمایان شد. برند زیرمجموعه فولکس‌واگن تا سال 2025 حدود 20 مدل خودروی دوستدار محیط‌زیست را معرفی می‌کند که حداقل نیمی از آنها تمام برقی خواهند بود.

باوجود این سرمایه‌گذاری عظیم، آئودی هنوز به کمک خواهرخوانده‌اش نیاز دارد. این خودروساز در همکاری با پورشه روی توسعه پلتفرم PPE کار می‌کند. پلتفرمی که قرار است سنگ بنای خودروهای برقی سنگین باشد. خودروهای کوچک‌تر با همان پلتفرم MEB فولکس‌واگن تولید و عرضه می‌شوند.

منبع: باما

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها