کد خبر : 5283

ورود تسلا به دنیای خودروهای امدادی

ورود تسلا به دنیای خودروهای امدادی

شرکت تسلا اعلام کرد که به زودی ماشین های پلیس، کامیون های آتش نشانی و آمبولانس را به شبکه "Tesla Autopilot" متصل خواهد کرد.

به گزارش خودروتک، شرکت تسلا اعلام کرد که به زودی ماشین های پلیس، کامیون های آتش نشانی و آمبولانس را به شبکه "Tesla Autopilot" متصل خواهد کرد.

به گزارش سرویس آی تی و فناوری اانتخاب، ایلان ماسک مدیرعامل پیشین تسلا در این خصوص اعلام کرد این اقدام با هدف افزایش سطح امنیت و کاربردی تر شدن خودروها انجام می شود.

وی در پاسخ به دیگر کاربردهای این سیستم نیز پاسخ داد که این سامانه جدید نوعی رابط کاربری است که  قادر خواهد بود چندین وسیله نقلیه را از دیگر خودروها در جاده جدا کند.

البته در خصوص امنیت این سیستم هنوز شک و تردیدهایی وجود دارد. فراموش نکنیم که تسلا پیش از این نیز در مورد خودروهای خودران مشکلاتی داشته است. برای مثال پیش از این برخی از خودروهای تسلا که به این سیستم متصل بودند تصادف کرده اند.

پیش فرض رفتار Autopilot، این است که اگر راننده دیگر هیچ واکنشی به رفتارهای سیستم خودکار ندارد به تدریج خاموش شده و چراغ خطر را روشن می کند. این به این معناست که سیستم خودران همیشه باید با مالک خودرو ارتباط داشته باشد تا از حوادث احتمالی پیشگیری کند.

اما این سامانه پیش از این جواب نداده است. باید دید در سیستم های جدید خودرو قرار است شاهد چه تحولاتی باشیم.

منبع: انتخاب

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها