کد خبر : 5268

آتش بس جنگ تجاری آمریکا و چین به نفع صنعت خودرو

آتش بس جنگ تجاری آمریکا و چین به نفع صنعت خودرو

به نظر می‌رسد نشست سالانه گروه 20 با تمام حواشی جنجال‌برانگیز آن، اتفاقات مثبتی را نیز در پی داشته است.

به گزارش خودروتک، در صورتی‌که در این زمان اقدام موثری صورت نگیرد، تعرفه‌های 10 درصدی پیشین به 20 درصد افزایش خواهد یافت.

بعد از برگزاری یک جلسه حساس بین دونالد ترامپ و شی‌جین پینگ روسای جمهوری آمریکا و چین، جنگ تجاری این دو کشور کمی فروکش خواهد کرد. دو طرف برای آتش‌بسی 90 روزه به توافق رسیدند.

یکی از جنبه‌های این آتش‌بس، توئیتی بود که ترامپ درباره تعرفه‌های بحث‌برانگیز خودروهای وارداتی از چین منتشر کرده بود. داستان به همان اعمال 40 درصد حقوق و عوارض گمرکی ورود خودروهای چینی به آمریکا برمی‌گردد. حالا ترامپ می‌گوید قصد دارد حسب مورد این تعرفه‌ها را کاهش دهد و یا حتی آن‌ها را حذف کند.

طبق برنامه، دو کشور تلاش خواهند کرد طی 90 روز آینده بر سر مسائل پیش‌آمده گفتگو کنند. در صورتی‌که در این زمان اقدام موثری صورت نگیرد، تعرفه‌های 10 درصدی پیشین به 20 درصد افزایش خواهد یافت. بد نیست بدانید جنگ تجاری دو کشور با اعمال تعرفه 25 درصدی برای حدود 50 میلیارد دلار کالای چینی از سوی آمریکا آغاز شد. البته چینی‌ها نیز اقدام مشابهی برای 60 میلیارد دلار کالای آمریکایی چیزی بین 5 تا 10 درصد نیز عوارض در نظر گرفت.

البته توئیت ترامپ بخش تاریکی نیز دارد. رئیس جمهوری آمریکا می‌گوید اگر توافقی حاصل نشود برای 267 میلیارد دلار کالای دیگر چینی نیز بین 10 تا 25 درصد تعرفه وضع خواهد کرد.

منبع: باما

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها