کد خبر : 5110

آینده خودروهای برقی در دستان چینی ها

آینده خودروهای برقی در دستان چینی ها

بازوی چینی جگوار لندرور، طی توافقی با «منطقه توسعه اقتصادی و تکنولوژیکی» در چانگشو، به میزان یک میلیارد دلار برای توسعه خودروهای برقی سرمایه‌گذاری خواهد کرد.

به گزارش خودروتک، کارخانه تولید پیشرانه‌ برقی جگوار لندرور در چین با سرمایه‌گذاری یک میلیارد دلاری تاسیس می‌شود. قرار است از سال 2020 همه خودروهای این برند قدیمی، برقی شوند.

این سرمایه‌گذاری هنگفت توسط «چری جگوار لندرور» (CJLR)، به ساخت یک کارخانه جدید تولید پیشرانه برقی منجر خواهد شد.

شرکت CJLR از جوینت‌ونچر 50-50 بین چری و جگوار لندرور در سال 2012 به وجود آمده است و گاهی به‌عنوان بازوی چینی جگوار لندرور خطاب می‌شود. در حال حاضر تولید سالانه این شرکت 200 هزار دستگاه تخمین زده می‌شود.

بنا به گزارش رسانه‌های چینی، با بزرگ‌تر شدن این کارخانه، یک مرکز تحقیق و توسعه جدید هم ایجاد می‌شود. این مرکز شامل پیستی برای آزمایش عملکرد خودروها نیز خواهد بود.

سرمایه‌گذاری‌های CJLR در راستای ساخت پیشرانه‌های هیبرید، پلاگین-هیبریدی و تمام برقی برای همه خودروهای این شرکت است. بر اساس اطلاعات قبلی قرار بود همه محصولات جگوار لندرور از سال 2020 به پیشرانه‌های برقی مجهز شوند. به همین خاطر شرکت می‌خواهد طی سه سال آینده، حداقل 18 میلیارد دلار در حوزه خودروهای برقی و فناوری‌های جدید سرمایه‌گذاری خواهد کرد.

در حالی جگوار لندرور (JLR) هزینه‌های هنگفتی صرف توسعه خودروهای برقی می‌کند، هنوز به‌عنوان یک تازه‌وارد در بازار وسایل نقلیه برقی شناخته می‌شود. تنها خودروی برقی شرکت i-Pace نام دارد که هم از سوی مشتریان و هم از سوی رسانه‌ها بازخورد مثبتی داشته است.

بنا بر اعلام شرکت، این کراس‌اور توانسته است گواهی قابلیت پیمایش 376 کیلومتری را از EPA ایالات‌متحده دریافت کند.

البته این محدوده پیمایش کمی پایین‌تر از دو هم‌رده‌ای است که تسلا و هیوندای به بازار عرضه کرده‌اند. هیوندای کونا قابلیت پیمایش 415 کیلومتر با یک بار شارژ را دارد؛ این رقم برای مدل X 75D تسلا 381 کیلومتر است.

منبع: باما

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها