کد خبر : 4907

میتسوبیشی هم گون را اخراج کرد

میتسوبیشی هم گون را اخراج کرد

پس از تصمیم «نیسان» برای اخراج کارلوس گون، «میتسوبیشی موتورز» نیز اعلام کرد که به دنبال دستگیری کارلوس گون، رئیس هیئت‌مدیره این شرکت در هفته گذشته، او را از سمت خود برکنار کرده است.

به گزارش خودروتک، به دنبال اخراج گون از نیسان و میتسوبیشی، پیش‌بینی می‌شود نبرد قدرت بین رنو و نیسان شدت بگیرد.

این شرکت در بیانیه‌ای اعلام کرد: «اوسامو ماتسوکو»، مدیرعامل میتسوبیشی، به‌طور موقت جایگزین رئیس سابق شرکت خواهد شد. به دنبال این اتفاق رنو تنها شرکت از «اتحاد خودروسازان» (رنو – نیسان - میتسوبیشی) است که همچنان گون را به‌عنوان رئیس و مدیرعامل حفظ کرده است.

به گزارش رویترز، مدیران هر سه خودروساز طی هفته جاری در آمستردام دیدار خواهند کرد تا از ائتلاف خود در برابر عواقب دستگیری گون محافظت کنند.

در سال 2016 پس‌ از آن‌که رنو-نیسان 34 درصد سهام میتسوبیشی را در اختیار گرفت، گون به‌عنوان رئیس میتسوبیشی منصوب شد.

در آن زمان، میتسوبیشی هنوز از رسوایی مربوط به تقلب در مصرف سوخت رنج می‌برد. با آمدن گون، به‌سرعت ثبات به خودروسازی برگشت که منجر به ستایش‌های زیادی از این مدیر باسابقه خودروسازی شد. اقدامات گون لقب ناجی را برای وی به ارمغان آورده بود.

تحلیلگران پیش‌بینی کرده‌اند که با خروج گون از بازی، ممکن است تنش قدرت بین نیسان و رنو پیش بیاید.

خودروساز ژاپنی باوجودی که در میزان فروش 60 درصد بزرگ‌تر از رنو است، هنوز شریک کوچک‌تر در ساختار این اتحاد به‌حساب می‌آید است. رنو 43 درصد از سهام نیسان را در اختیار دارد، درحالی‌که شرکت ژاپنی دارای 15 درصد سهام رنو است که بدون حق رای می‌ماند.

بر اساس گزارش‌های منتشرشده در رسانه‌های ژاپنی، کارلوس گون، اتهامات وارده را انکار کرده است.

منبع: باما

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها