کد خبر : 4531

اعتراف تلخ مدیر FCA درباره مازراتی

اعتراف تلخ مدیر FCA درباره مازراتی

در‍ پی اشتباهات مدیران گروه فیات کرایسلر، فروش محصولات مازراتی در مقایسه با سال قبل افت قابل‌توجه‌ای داشته است.

به گزارش خودروتک، شرکت نام آشنای مازراتی که در ساخت خودروهای اسپرت تبحر بالایی دارد، بر اساس گزارش وب‌سایت CarSalesBase در ماه گذشته تنها ۹۵۰ خودرو در ایالات متحده فروختّ است. این شرکت ایتالیایی از ابتدای سال ۲۰۱۸ میلادی تاکنون، ۹۳۶۳ دستگاه خودرو به بازار آمریکا تحویل داده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، تقریباً ۱۶ درصد کاهش داشته است. یکی از بزرگ‌ترین مشکلات ساکنین مودنا، فقدان خودرو جدید در سبد محصولاتشان عنوان می‌شود اما مهم‌ترین مشکل، رفتار نامناسب مدیران با بازارهدف و محصولات این شرکت است.

Maserati / مازراتی

مایک منلی، مدیر جدید گروه خودروسازی فیات کرایسلر (FCA)، در مصاحبه اخیر خود اشاره کرد که درنظر گرفتن مازراتی به‌عنوان یک خودروساز با تولیدانبوه اشتباه است؛ همچنین او اعتقاد دارد که فروش محصولات مازراتی زیر سایه‌ی آلفارومئو باعث شد که به اعتبار و سابقه این خودروساز پرآوازه ضربه بخورد. افت فروش خودروهای لوکس در بازار چین و تصویب مجموعه قوانین WLTP در اروپا موجب کاهش یا توقف تولید بسیاری از محصولات در شرکت‌های خودروسازی شد که مازراتی هم به تبع آن، با کاهش تولید مواجه شده است.

سرجیو مارکیونه، مدیرعامل سابق گروه فیات کرایسلر که مدتی پیش به‌دلیل بیماری درگذشت، برنامه‌ای بلندپروازانه برای فروش مازراتی در نظر گرفته بود؛ او تصمیم داشت مطابق با این برنامه، فروش محصولات این شرکت را به مرز ۷۵ هزار دستگاه برساند. با تجدید نظری که در نیمه سال ۲۰۱۸ صورت گرفت، برنامه تولید به ۵۰ هزار دستگاه کاهش یافت اما با توجه به فروش ۱۰ ماهه نخست سال جاری، بعید است که خودروساز ایتالیایی بتواند مطابق با برنامه پیش برود.

Maserati / مازراتی

در ۹ ماهه نخست سال ۲۰۱۸، این شرکت بیش از ۲۶ هزار دستگاه خودرو در سطح جهان فروخت؛ مازراتی برای رسیدن به برنامه تولید باید در فاصله‌ بین ماه‌های مهر و دی، نزدیک به ۲۴ هزار دستگاه خودرو به بازار عرضه کنند. این میزان، ۳۰ درصد بیشتر از رکوردی است که مازراتی در ۳ ماهه آخر سال ۲۰۱۶ با تولید ۱۸ هزار و ۲۳۷ دستگاه به ثبت رسانده است. بنابراین به احتمال فراوان این خودروساز ایتالیایی نمی‌تواند به هدف سالانه خود دست یابد.

منبع: زومیت

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها