کد خبر : 4397

تسلا مدل 3 به دست چینی ها رسید

تسلا مدل 3 به دست چینی ها رسید

براساس وب‌سایت رسمی چینی تسلا، مشتریان چینی هم‌اکنون قادر به سفارش تسلا Model 3 هستند.

به گزارش خودروتک، عرضه تسلا Model 3 با شدت گرفتن جنگ تجاری همراه شد. حالا سایت چینی شرکت تسلا از تحویل Model 3 به مشتریان چینی خبر داده است.

در این وب‌سایت گفته‌شده است که تحویل Model 3 برای مشتریان چینی از سال 2019 آغاز خواهد شد. «ایلان ماسک»، مدیرعامل شرکت تسلا، روز پنجشنبه از طریق توییتر گفت که تحویل به مشتریان چینی در ماه مارس یا آوریل آغاز خواهد شد.

ماسک همچنین در روز پنج‌شنبه در توییتر گفت که تسلا در «سه‌ماهه اول سال 2019 از کشتی‌های سریع اختصاصی برای حمل‌ونقل وسایل نقلیه به اروپا و آسیا استفاده خواهد کرد. تمرکز اصلی در کاهش زمان تحویل از کارخانه به دست مشتری است.»

او اضافه کرد: «تا همین اواخر به‌اندازه کافی تاثیرگذاری سرمایه درک نشده بود.»

انتظار می‌رود بازارهای اروپایی و چینی منبع مهمی برای رشد فروش Model 3 باشند. به گفته ماسک براساس گزارش سه‌ماهه سوم سال تولید این خودروساز، انتظار می‌رود که تقاضای جهانی Model 3 در طولانی‌مدت به 500 هزار تا یک‌میلیون دستگاه در سال برسد. تسلا در 9 ماهه ابتدایی سال جاری حدود 82 هزار از این مدل را تحویل داد.

تسلا قصد دارد در چین و اروپا کارخانه‌های تولیدی خود را تاسیس کند تا ظرفیت تولید افزایش و تدارکات تحویل برای مشتریان خارجی تسهیل پیدا کند؛ چراکه در سال‌های آینده، خودروهایی در سگمنت‌های مختلف از کراس‌اور تا پیکاپ و رودستر معرفی کند.

این خودروساز اعلام کرده تولید قطعاتی از Model 3 را در کارخانه‌ای قرار است سال 2019 در شانگهای ساخته شود آغاز کند.

درحالی‌که تسلا مکان کارخانه اروپایی خود را مشخصاً اعلام نکرده است، ماسک در ماه ژوئن گفته بود که ترجیح شرکت برای ساخت کارخانه کشور آلمان است.

منبع: باما

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها