کد خبر : 4259

دولت آلمان وارد بازی خودروهای برقی شد

دولت آلمان وارد بازی خودروهای برقی شد

دولت آلمان تصمیم دارد مبلغی معادل با 1.2 میلیارد دلار برای حمایت از کنسرسیومی که در زمینه تولید سلول برای باتری خودروهای برقی فعالیت می‌کند اختصاص دهد. به علاوه، این دولت تصمیم دارد به تحقیق در زمینه توسعه باتری‌های حالت جامد (solid-state) هم کمک کند.

به گزارش خودروتک، با وجود سرمایه‌گذاری و فعالیت دولت آلمان، برخی از تحلیل‌گران بر این باورند هستند که در حال حاضر اروپا در این زمینه فاصله بسیار زیادی با آسیا دارد.

با توجه به اطلاعاتی که سه منبع آگاه ناشناس در اختیار خبرگزاری رویترز قرار داده‌اند، هدف دولت آلمان از سرمایه‌گذاری ذکر شده، کاهش وابستگی خودروسازان آلمانی به تامین‌کنندگان آسیایی باتری خودروهای برقی است.

به علاوه، همانطور که صنعت خودروسازی به تدریج از موتورهای احتراق داخلی به سمت موتورهای برقی می‌رود، حمایت دولت آلمان از تولید سلول برای باتری خودروهای برقی می‌تواند در زمینه اشتغال نیز برای این کشور مفید باشد. البته فراموش نکنید که آلمان ناچار است که همیشه در صنعت خودروسازی در جهان پیشرو باشد، چرا که اقتصاد این کشور وابستگی زیادی به این صنعت دارد.

فولکس‌واگن و دایملر، پیشقدم در حوزه خودروهای برقی در آلمان

کریستین هیرته (Christian Hirte)، معاون وزیر اقتصاد آلمان، در خصوص صنعت خودروسازی این کشور می‌گوید: «صنعت خودروسازی ما وابستگی شدیدی به موتورهای احتراق داخلی دارد. به همین دلیل، دولت آلمان از خودروسازان حمایت می‌کند تا با گسترش تولید خودروهای برقی، این صنعت تنوع بیشتری پیدا کرده و از وابستگی به موتورهای احتراق داخلی کاسته شود.»

گفته می‌شود مقامات آلمانی در راستای احداث کارخانه‌ای عظیم در شرق این کشور برای تولید سلول باتری، با خودروسازان آلمانی و شرکت‌های فعال در حوزه تکنولوژی در این کشور در حال مذاکره هستند. از شرکت‌هایی که در این مذاکرات حضور دارند، می‌توان به شرکت آلمانی مشهور در زمینه تولید باتری یعنی وارتا (VARTA) اشاره کرد.

با وجود سرمایه‌گذاری و فعالیت دولت آلمان در این حوزه، برخی از تحلیل‌گران بر این باور هستند که در حال حاضر اروپا در این زمینه فاصله بسیار زیادی با آسیا دارد. از شرکت‌های مطرح آسیایی در زمینه تولید باتری برای خودروهای برقی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • شرکت صنایع شیمیایی کره‌ای به نام ال‌جی کمیکال (LG Chemical)
  • شرکت تولیدکننده باتری کره‌ای به نام سامسونگ ا‌س دی آی (Samsung SDI)

البته باید بدانید که بزرگترین تولیدکننده باتری برای خودروهای برقی در دنیا، یک شرکت چینی به نام کانتمپورری امپرکس تکنولوژی (Contemporary Amperex Technology) است.

منبع: باما

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها