کد خبر : 4046

فروش خودرو در چین بعد از 30 سال کاهش پیدا می کند

فروش خودرو در چین بعد از 30 سال کاهش پیدا می کند

تقریباً سه دهه است که بازار خودروهای صفرکیلومتر در چین در حال رشد بوده است. این رشد به‌قدری زیاد بود که در سال 2009، چین عنوان بزرگ‌ترین بازار خودروی دنیا را از آمریکا گرفت.

به گزارش خودروتک، جنگ تجاری چین با آمریکا و افزایش تعرفه‌های واردات خودرو همچنین تأثیر منفی زیادی روی میزان فروش خودروی بازار این کشور داشته است.

به گزارش رویترز، در ماه اکتبر امسال فروش خودرو 11.7 درصد کاهش یافته که ممکن است به اولین کاهش فروش سالانه از سال 1990 به بعد تبدیل شود.

انجمن خودروسازان چین (CAAM) برای سال 2018 رشدی سه‌درصدی در مقایسه با سال قبل پیش‌بینی کرده بود. هرچند، همین انجمن در گزارشی که منتشر نموده، اشاره کرده که کل فروش سال 2018 از ابتدای ژانویه تا انتهای اکتبر 22.87 میلیون دستگاه بوده که در مقایسه با مدت مشابه پارسال 0.1 درصد کاهش نشان می‌دهد. علاوه‌براین، 2.38 میلیون دستگاه خودرو در ماه اکتبر فروخته شده است. اکتبر چهارمین ماه متوالی با کاهش میزان فروش خودرو بوده و از سال 2012 تاکنون، بزرگ‌ترین افت فروش را به خود اختصاص داده است.

کارشناسان بازار خودروی چین می‌گویند هر چه به پایان سال نزدیک می‌شویم، اوضاع بدتر هم می‌شود. فعلاً باید منتظر ماند و دید خودروسازهای چینی و خارجی‌هایی که در بازار این کشور فعالیت می‌کنند چه اقداماتی برای افزایش فروش و تغییر شرایط فعلی انجام خواهند داد.

جنگ تجاری چین با آمریکا و افزایش تعرفه‌های واردات خودرو همچنین تاثیر منفی زیادی روی میزان فروش خودروی بازار این کشور داشته است. رویترز ادعا کرده که تعدادی از نمایندگی‌های خودرو برای جذب مشتریان تخفیف‌های بزرگ ارائه کرده‌اند. خودروسازها امیدوارند دولت چین برای بهبود این شرایط، مالیات خرید خودروهای کوچک را به میزان قابل‌توجهی کاهش بدهد.

جالب است بدانید درعین‌حال، فروش خودروهای الکتریکی و مدل‌های پلاگین‌هیبریدی طی 10 ماه نخست سال جاری با افزایش قابل‌توجه 75.6 درصدی به 860 هزار دستگاه در مقایسه با مدت مشابه سال پیش رسیده است.

منبع: باما

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها