کد خبر : 4007

مرسدس بنز EQC به خط تولید می رسد

مرسدس بنز EQC به خط تولید می رسد

شرکت مرسدس بنز در گذشته نه چندان دور از اولین خودروی تمام برقی خود با نام EQC رونمایی کرد. این خودرو از بهار سال آینده میلادی وارد خط تولید این کمپانی آلمانی می‌شود.

به گزارش خودروتک، در بازار امروز چندین خودروی تمام برقی به فروش می‌رسد. علاوه بر محصولات موجود در بازار، شاهد آغاز فروش تعدادی از این خودروها در آینده نزدیک خواهیم بود. یکی از این خودروهای جدید، مرسدس بنز EQC بوده که به تازگی شرکت سازنده، تاریخ شروع تولید آن را اعلام کرده است. همانطور که می‌توان حدس زد، در حال حاضر مرسدس بنز تولید این خودرو را آغاز نکرده است.

دایملر که به عنوان کمپانی مادر مرسدس بنز شناخته می‌شود، وظیفه تولید باتری‌های مورد استفاده در این خودرو را بر عهده دارد. در حال حاضر این شرکت در مرحله استخدام نیرو برای این بخش است. این شرکت تا پایان سال جاری میلادی تعداد نیروهای خود در این بخش را 2 برابر خواهد کرد و تعداد کارمندان خود را به 1000 نفر افزایش می‌دهد. این تعداد نیرو به دایملر اجازه می‌دهد تا میزان باتری مورد نیاز برای خودروهای شرکت‌های زیر مجموعه خود را تولید کند.

در صورتی که تمام برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته بر اساس نقشه پیش برود و عملی شود، مرسدس بنز از بهار سال آینده میلادی خودروی EQC را وارد خط تولید خود می‌کند. با شروع تولید این خودرو در بهار آینده، انتظار می‌رود خریداران در اواسط سال 2019 قادر به تصاحب این محصول باشند. به نظر می‌رسد رقیب هموطن این شرکت، آئودی با خودروی تمام برقی E-Tron بتواند مرسدس بنز را شکست دهد. در حالی که شایعات به تاخیر در تولید کراس‌اوور E-Tron اشاره کرده بودند، این کمپانی زیر مجموعه فولکس واگن اوایل سال آینده میلادی اولین خودروی تمام الکتریکی خود را روانه بازار می‌کند.

بخشی از کمپانی دایملر که در Kamenz وظیفه تولید باتری‌های مورد نیاز مرسدس بنز EQC را بر عهده دارد، از سال 2012 فعالیت‌های خود را از آغاز کرده است. از زمان تاسیس تا به امروز، این بخش موفق به تولید بیش از 200 هزار باتری لیتیوم یونی برای خودروهای تولیدی مرسدس بنز و اسمارت شده است. در حال حاضر دایملر در حال تاسیس یک کارخانه جدید برای تولید باتری است. این کارخانه با سرمایه‌گذاری 500 میلیون یورویی تاسیس می‌شود. بر اساس اعلام دایملر، با تاسیس دومین کارخانه تولید باتری، Kamenz تبدیل به یکی از بزرگترین و مدرن‌ترین کارخانه‌های تولید باتری در سراسر جهان می‌شود.

کارخانه جدید یکی از 8 کارخانه‌ای محسوب می‌شود که برای تامین قطعات مورد نیاز خودروهای برقی مرسدس بنز مراحل توسعه خود را سپری می‌کند. این خودروساز آلمانی قصد دارد تا سال 2022 تمام محصولات خود را برقی کند. در همین راستا تا زمان اعلام شده، تمام خودروهای این کمپانی در نسخه هیبریدی در اختیار خریداران قرار می‌گیرد. بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته توسط دایملر، تا سال 2022 بیش از 130 خودروی برقی با برند مرسدس بنز به بازار عرضه می‌شود. این محصولات تمام کلاس‌های خودرویی، سدان تا SUV را دربر می‌گیرد و در میان آن‌ها نیز 10 خودروی تمام برقی به چشم می‌خورد.

منبع: جی اس ام

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها