کد خبر : 3950

خودران دایملر و بوش در کالیفرنیا دیده شد

خودران دایملر و بوش در کالیفرنیا دیده شد

دایملر و بوش اعلام کرده‌اند که در نیمه دوم سال 2019، یک خودروی بدون راننده را در سن خوزه، به خیابان بیاورند. این طرح با مجهز شدن مرسدس بنز «کلاس اس» به تجهیزات سطح 4 و سطح 5 خودران عملیاتی می‌شود.

به گزارش خودروتک، دایملر و بوش برنامه آزمایشی حمل‌ونقل بدون راننده را در کالیفرنیا به اجرا درآوردند.

تیم‌هایی از هر دو شرکت دایملر و بوش، مسئول توسعه الگوریتمی هستند که قرار است ناوگان لیموزین‌های خودران کلاس اس از آن استفاده کنند. بوش مسئول ارائه سخت‌افزار ازجمله سنسورها، فعال‌کننده‌ها و واحد‌های کنترل است.

هدف نهایی این دو شرکت، ارتقای ایمنی جاده‌ها، بهبود جریان ترافیکی در شهرها و ساختن یک ساختار اساسی برای شکل دادن به جریان ترافیکی در آینده است. مردم قادر خواهند بود از طریق یک اپلیکیشن (خدمات نقلیه دایملر) برای این خودروها درخواست سفر بدهند.

دایملر و بوش چندین سال است در شهرهای اشتوتگارت آلمان و سیلیکون ولی کالیفرنیا، در زمینه فناوری‌های خودران باهم همکاری می‌کنند.

پیش‌تر این شرکت‌ها با همکاری انویدیا در اوایل امسال موافقت‌نامه‌ای امضا کردند تا قطعات کامپیوتری موردنیاز پلتفرم هوش مصنوعی خود برای مدل‌های خودران آینده را توسط انویدیا تأمین کنند. نام این پلتفرم «درایو پگاسوس» (Drive Pegasus) است.

منبع: باما

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها