کد خبر : 3696

خودران گوگل بالاخره مجوز گرفت

خودران گوگل بالاخره مجوز گرفت

ویمو (Waymo) مجوز آزمایش بدون راننده خودروی کاملاً خودران در خیابان‌های کالیفرنیا را اخذ کرد.

به گزارش خودروتک، ویمو که پیش‌تر بانام خودروی خودران گوگل معروف بود، بالاخره مجوز آزمایش بدون راننده را در کالیفرنیا گرفت.

بخش خودروهای خودران شرکت «آلفابت»، در ابتدا فضای آزمایش ویمو را به 5 محدوده این شهر محدود می‌کند ولی طبیعتاً در آینده این محدودیت‌ها از سوی شرکت مادر کمتر خواهند شد.

اگر ویمو در آینده بخواهد در مناطق بیشتری به تست گذاشته شود باید در ابتدا مجوزهای لازم را بگیرد و البته به اهالی آن منطقه نیز اطلاع دهد.

آن‌طور که گزارش شده است، در این مدت ناوگان کاملاً خودران شرکت آلفابت، مجوز آزمایش در شب و روز را دارد. این خودروها علاوه‌بر خیابان‌های شهری همچنین می‌توانند در جاده‌های روستایی و بزرگراه‌های با محدودیت سرعت 105 کیلومتربرساعت، به گشت‌وگذار بپردازند.

شرکت آلفابت که گوگل و ویمو زیرمجموعه‌های آن هستند، در مورد این خودرو می‌گوید: «خودروی ما می‌تواند حتی در مه و باران سبک ایمنی را رعایت کند و در مجوز ما برای آزمایش چنین شرایطی هم گنجانده‌ شده است. به‌تدریج آزمایش‌های بدون راننده را در خیابان‌های شهری و در مناطقی محدود آغاز می‌کنیم؛ به‌مرور و با اطمینان یافتن از خود و تجربه کسب کردن، منطقه آزمایش را گسترش می‌دهیم.»

چنین مجوزی برای اولین بار است که صادر می‌شود. ایالت کالیفرنیا در 2 آوریل اعلام کرد که درخواست آزمایش خودروهای خودران را مورد بررسی قرار خواهد داد. تغییراتی که کالیفرنیا آن را پذیرفته است شامل آزمایش خودروهای بدون فرمان، بدون پدال‌های پایی، بدون آینه و بدون راننده انسانی است.

هدف نهایی ویمو این است که سرویس تاکسی‌های کاملاً خودران راه‌اندازی کند. شرکت پذیرفته است که نمی‌توان به‌سرعت خودروهای بدون راننده را تجاری‌سازی کرد.

منبع: باما

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها