کد خبر : 2878

فورد-فولکس واگن، بزرگ ترین اتحاد خودرویی دنیا در راه است

فورد-فولکس واگن، بزرگ ترین اتحاد خودرویی دنیا در راه است

در اواسط ماه ژوئن بود که دو کمپانی بزرگ فولکس واگن و فورد یادداشت تفاهمی را در زمینه آغاز همکاری و اتحاد استراتژیک امضا کردند. اطلاعیه وقت طرف آلمانی حکایت از آن داشت که این دو خودروساز با سابقه، تحقیقات مشترکی را در زمینه های مختلف از جمله تولید اتومبیل های تجاری انجام خواهند داد.

به گزارش خودروتک، حال خبر می رسد دو طرف اخیرا مذاکراتی جدی را در راستای همکاری های گسترده انجام داده اند. به گفته برخی از تحلیلگران صنعت خودرو همکاری در ساخت خودروهای تجاری می تواند سرآغازی بر همکاری های بسیار بیشتر باشد.

6a508bfb-ford-vw-partnership-

یک اقتصاددان مستقل به نام یان گابریلسن (Jon Gabrielsen) معتقد است که فولکس واگن و فورد به احتمال زیاد در صدد ایجاد یک جوینت ونچر (شرکت مشترک) خواهند بود.

در صورت تاسیس چنین شرکتی هر دو طرف آلمانی و آمریکایی از آن منتفع خواهند شد؛ زیرا در ایالات متحده فورد جایگاه بسیار بهتری نسبت به فولکس واگن دارد. در آسیا و چند بازار دیگر هم وضعیت برعکس بوده و فولکس واگن از محبوبیت بالاتری برخوردار است.

در ماه ژوئن این دو شرکت پذیرفتند که خواهان افزایش قدرت رقابت پذیری در تمامی بازارهای جهانی هستند، با این حال افزودند که فارغ از شکل گیری هر نوع همکاری، آنها به دنبال قراردادهایی برای تصاحب سهام نخواهند بود.

ebebccc5-ford-vw-partnership-1

توماس سدران (Thomas Sedran) رئیس هیئت مدیره بخش خودروهای تجاری فولکس واگن هم در ماه آگوست در مصاحبه با یکی از روزنامه های آلمانی گفته بود که هنوز چیزی قطعی نشده است. وی در این باره گفته بود:

 ما در حال حاضر به دنبال بررسی همکاری های احتمالی هستیم. من مطمئنم که در ماه های آینده ما چیزی های زیادی برای گفتن در این زمینه خواهیم داشت. با وجود این فعلا هیچ تصمیمی گرفته نشده، فقط در صورت تحقق همکاری ما خواهیم توانست به توسعه مشترک نسل بعدی محصولات فکر کنیم. اگر چه فولکس واگن بزرگ ترین خودروساز جهان است، اما ما هنوز در برخی مناطق با نسبت هزینه های مناسب فاصله داریم.

a2c99347-ford-vw-partnership-2

با وجود نظرات متفاوت مقامات دو کمپانی، جان مک الروی تحلیلگر با سابقه صنعت خودرو عقیده دارد شواهد و قرائن چیزی بیش از یک همکاری ساده در زمینه تولید خودروهای تجاری را نشان داده و به احتمال بسیار زمینه های دیگری را در بر خواهد گرفت. او هم در این باره گفته: من فکر می کنم که خودروهای تجاری یک نقطه آغاز برای مذاکرات دیگر است و با پیشرفت این همکاری آنها زمینه های بسیار بیشتری را برای همکاری های دیگر کشف خواهند کرد.

هیچ کس در باره شکل همکاری فولکس واگن و فورد مطمئن نیست، اما آن چیزی که مسلم است اینست که ما به ادغام های زیادی در صنعت خودرو نیاز داریم. در زمان کنونی شرکت های خودروساز متعددی وجود دارند که با چندین برند مدل های خیلی زیادی تولید می کنند.

منبع: دیجیاتو

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها