کد خبر : 2819

ارسال غذا با پهپاد، برنامه بعدی اوبر

ارسال غذا با پهپاد، برنامه بعدی اوبر

گزارش شده که اوبر هم به لیست کمپانی‌هایی اضافه شده که قصد دارند برای حمل و نقل یا ارسال محصولاتشان از پهپاد استفاده کنند.

به گزارش خودروتک، این شرکت می‌خواهد تکنولوژی یاد شده را در سرویس ارسال غذای خود بکار ببرد و برنامه دارد که در سال ۲۰۲۱، سفارش‌های مشتریان را با پهپاد به دستشان برساند.

این کمپانی از ابتدای فعالیت خود به ایده‌های نوآورانه‌ی خود مشهور گشته و این روزها تقریباً به فعلی پر استفاده در زبان دنیا تبدیل شده است. حال بر اساس گزارش وال استریت ژورنال، اوبر قصد دارد که ایده‌ی دیگری را در فعالیت‌هایش در پیش بگیرد و پهپاد‌ها را به سیستم ارسال غذای سرویس اوبر ایتز (UberEats) اضافه نماید تا سرعت حمل و نقل آنها و انتظار کاربران را به شدت کاهش دهد.

شایعات از اینجا شروع شده که ژونالیست‌های نشریه مذکور موفق شدند آگهی استخدامی با عنوان flight standards and training به معنی مسئول آموزش و استانداردسازی پرواز پیدا کنند. این شغل برای ساکنین سانفرانسیکو، محل مقر اوبر درنظر گرفته شده و به همین دلیل کارشناسان باور دارند، در آینده‌ای نزدیک پهپاد‌ها به سیستم ناوبری کمپانی یاد شده اضافه خواهند شد.

جالب اینجاست اوبر پس از سوال‌های روزنامه نگاران، سریعاُ آگهی یاد شده را از سایت خود حذف نمود. البته هنوز آثاری از آن در وبسایت لینکدین وجود دارد.

یکی از مسئولین کمپانی مذکور که نامش فاش نشده، دراین باره عنوان نموده که آگهی شغلی یاد شده نمی تواند بیانگر برنامه‌های کلی این شرکت باشد چرا که این پروژه هنوز در روزهای نخست خود به سر می‌برد.

«دارا خسروشاهی» مدیر عامل اوبر اردیبهشت ماه اعلام کرد که استفاده از پهپاد برای سرویس اوبر ایتز جزو برنامه‌های آینده‌ی این شرکت بوده است. تا به حال کمپانی یاد شده از دوچرخه سواران و راننده‌ها برای ارسال غذا استفاده می‌کند اما پهپاد‌های خودران قادر خواهند بود در کسری از دقیقه، فواصل طولانی را بیپیمایند و غذای کاربران را به سرعت انتقال دهند.

منبع: دیجیاتو

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها