کد خبر : 2742

برنامه فشرد آلپاین برای نابودی پورشه

برنامه فشرد آلپاین برای نابودی پورشه

مدت زیادی از معرفی آلپاین 110 به عنوان بهترین خودروی پرفورمنس سال از سوی مجله تاپ‌گیر نگذشته است. آلپاین فرانسوی با پیشرانه 4 سیلندر 1.8 لیتری توربو، این عنوان ارزشمند را در رقابت با خودروهایی همچون بوگاتی شیرون، فراری 488 پیستا، مرسدس-آام‌گ G63 و مک‌لارن 600LT کسب کرده است.

حالا که آلپاین در صدر اخبار خودرویی قرار گرفته نگاهی انداختیم به مصاحبه اخیر مدیر برنامه‌های این شرکت با مجله Evo.

سباستین ارفلین مدیر برنامه‌های شرکت آلپاین

سباستین ارفلین که جای مایکل فن‌در سانده را گرفته، مدیر داخلی و همچنین مدیر برنامه شرکت آلپاین است. وی صحبت خود را این‌گونه شروع می‌کند: «ما بازخوردهای مثبت زیادی گرفتیم. ما مشتریانی داریم که بعد از خرید محصول با لبخندهایی بزرگ روی صورتشان دوباره نزد ما باز می‌گردند. برای ما چیزی مهم‌تر از این نیست، ما روزهای خوبی را پشت سر می‌گذاریم، خوشحال هستیم و می‌دانیم که باید قدم‌به‌قدم جلو برویم.»

آمار و ارقام خود بیانگر همه‌چیز هستند. تولید نسل جدید A110 در دسامبر 2017 شروع شد، بالای 1000 دستگاه تاکنون تولید و 600 دستگاه نسخه Premiere به مالکان خوش‌شانس تحویل شده‌اند. تحویل نسخه‌های Pure و Legende تا پایان سال جاری شروع خواهد شد و امسال همچنین شاهد گسترش شبکه آلپاین به استرالیا و ژاپن خواهیم بود. همین امروز اگر برای خرید یک دستگاه آلپاین به نمایندگی مراجعه کنید برای تحویل خودروی خود باید 12 ماه حداقل منتظر بمانید. ولی قدم بعدی برای شرکتی که می‌خواهد خارج از کشور مادری نامی برای خود دست‌وپا کند چیست؟

«هدف اول من این است که ابتدا ایده برند مبنی بر رانندگی لذت‌بخش کاملاً با تمامی اهداف و برنامه‌های ما عجین شود. من می‌خواهم هر کدام از خودروهای ما لبخند به لب راننده بیاورد. این هدف اصلی است. هدف ما فقط فرانسه نیست، همان‌طور که می‌دانید در فرانسه آلپاین همین‌الان هم طرفداران بسیار زیادی دارد. من می‌خواهم مردم در بریتانیا، آلمان و ژاپن از خودروهای ما تعریف و تمجید کنند. این است که به ما انرژی می‌دهد. این خودرو به دلیل سبک بودن و همچنین لذت رانندگی فوق‌العاده در هر سرعتی بسیار خاص است.»

ایده محصولات تقویت‌شده رنو اسپرت با نشان آلپاین خیلی زود گرفت و اکنون این برند فرانسوی می‌خواهد فعالیت خود را به کشورهای دیگر گسترش بدهد. در گذشته این شرکت نسخه‌های قدرتمند مگان‌ها و کلیو را ساخته و در حال حاضر نیز این کار را ادامه می‌دهد، ولی داستان A110 اندکی متفاوت است.

هیچ بخش از قطعات آن در کارخانه تولید نمی‌شوند: قطعات بدنه آلومینیومی از ایتالیا وارد می‌شوند و باقی کارها روی این پنل‌ها اینجا صورت می‌پذیرد. شرکت آلپاین کارگران ماهر بسیار زیادی هم دارد. آموزشگاه داخل کارخانه 140 ساعت آموزش فوق‌برنامه برای هر کارگر ارائه می‌کند. به‌منظور افزایش کیفیت مونتاژ در خط تولید، استانداردهای پایان تولید بسیار سخت‌گیرانه‌تر شده‌اند تا مناسب خودرویی به قیمت بالای 45 هزار پوند باشند. هر ساعت یک دستگاه خودرو از خط تولید خارج و به‌صورت دیجیتالی اسکن سه‌بعدی می‌شود تا با تمام استانداردهای مذکور سازگار باشد.

تمام این‌ها بخشی از سرمایه‌گذاری 36 میلیون یورویی گروه رنو است، ازاین‌رو استقبال خوب در بازار چیزی است که ارفلین هم انتظارش را دارد: «برای آلپاین و گروه رنو این یک تغییر بزرگ محسوب می‌شود، ما نه‌تنها در حال وارد کردن یک خودرو جدید به بازار هستیم، بلکه برندی جدید را وارد بازار جهانی می‌کنیم، ما در حال راه‌اندازی یک شبکه هستیم و این چالش بزرگی برای ماست. برای ما مهم است که در چنین چالش‌هایی عملکرد موفقی داشته باشیم. ظاهراً در مسیر درستی قرار گرفته‌ایم، ولی قطعاً به زمان بیشتری نیاز داریم. دومین چالش طراحی و توسعه چرخه زندگی این خودرو است. من به شما قول می‌دهم این خودرو نسخه‌های بسیار زیادی خواهد داشت.»

A110 پتانسیل پیشرفت منطقی و بسیار خوبی دارد. پیشرانه 1.8 لیتری توربو 4 سیلندر آن در حال حاضر 250 اسب‌بخار قدرت تولید می‌کند، ولی نسخه قوی‌تر آن با 296 اسب‌بخار قدرت که در مگان RS تروفی ارائه شده ممکن است روی A110 ارائه شود. آلپاین A110 در این صورت یک رقیب جدی برای پورشه 718 کیمن GTS خواهد بود. البته، ارفلین ظاهراً می‌خواهد روی مجموعه مدل‌های فعلی تمرکز کند: «نه، نسخه قدرتمند A110 به این زودی‌ها روانه بازار نخواهد شد. دلیل آن این است که ما هم‌اکنون از جایگاهی که A110 در بازار دارد راضی هستیم. ما باید به اصول آلپاین پایبند باشیم. اینجا بحث فقط بر سر قدرت خودرو نیست، برای ما قدرت و وزن خودرو اهمیت زیادی دارند.»

اتفاقی که در حال حاضر رخ داده این است که مالکان آلپاین می‌توانند از عملکرد این خودرو در مسابقات مختلف احساس غرور کنند. خودروی سیگناتک آلپاین LMP2 توانست رتبه سوم کلاس خود در مسابقه 6 ساعته اسپا - فرانکوشامپ در ماه مه و یک قهرمانی در مسابقه لومان در ماه ژوئن را به دست بیاورد. درعین‌حال، مالکان این خودرو که در مسابقات Alpine Europa Cup شرکت کرده‌اند از عملکرد A110 بسیار راضی هستند و نسخه GT4 آن هم مراحل نهایی طراحی و توسعه خود را سپری می‌کند. ارفلین می‌داند که برای پاسخ‌گویی به تقاضای مشتریان برای خودروهای قوی‌تر شرکت باید نسخه‌های بیشتری را ارائه کند: «من فکر می‌کنم ما می‌توانیم نسخه‌های ویژه‌تری را هم روانه بازار کنیم. شاید خودروهایی قوی‌تر یا سبک‌تر. ما برنامه‌های زیادی برای این خودرو داریم. طی ماه‌های آتی البته هیچ اتفاق خاصی نخواهد افتاد. در حال حاضر ما روی توسعه کیفی و بسیاری موارد دیگر A110 تمرکز کرده‌ایم و بعدازآن، می‌توانیم به نسخه‌های ویژه بیشتر فکر کنیم.»

در طول مصاحبه، ارفلین بارها روی کلمه کیفیت تاکید می‌کند: «اولویت اصلی ما روی کیفیت است. هیچ بحثی در این مورد وجود ندارد. من مطمئن هستم تاکنون خود شما هم متوجه شده‌اید که اولویت اول، دوم و سوم ما کیفیت است. بعدازآن ما می‌توانیم روی تیراژ تولید بحث کنیم. در حال حاضر ما روزانه بین 15 تا 20 دستگاه خودرو تولید می‌کنیم. بعداً شاید بخواهیم کمی این تیراژ تولید را افزایش بدهیم.»

هدف نهایی ارفلین برای آلپاین چیست؟ «رویای من؟ من می‌خواهم مشتریانی را ببینم که اولین A110 خود را خریده‌اند و لبخند روی صورت خود دارند. ما در مسابقه لمان کلاسیک حضور داشتیم و توانستیم با برخی از راننده‌های قدیمی نسل قبلی A110 صحبت کنیم، همه آن‌ها از خودروهای خود کاملاً راضی بودند. من می‌خواهم مشتری‌ها، نسل جدید A110 را سال‌ها برانند و هر روز پشت فرمان آن لبخند روی لب داشته باشند. من فکر می‌کنم این موضوع برای ما اهمیت بسیار زیادی دارد.»

وی در ادامه صحبت‌های خود می‌گوید: «همان‌طور که می‌توانید حدس بزنید، راه‌اندازی دوباره برند نیازمند سرمایه‌گذاری قابل‌توجهی بود. تصمیم مدیرعامل مبنی بر انجام این کار را باید تحسین کرد. اکنون ما باید به شرکت مادر خود نشان دهیم که مشتریان ما رضایت بسیار زیادی از محصولات دارند. به نظر من قدم اول این است که خودروهایی با کیفیت بسیار بالا در اختیار آن‌ها قرار بدهیم، این‌گونه شما می‌توانید مشتریانی وفادار به برند جذب کنید. بعداً، شاید بتوانیم به بخش‌های دیگر فکر کنیم، ولی در حال حاضر این اولین بخش داستان ماست که باید به شما، گروه رنو و همچنین مشتریان نشان بدهیم. من کاملاً مطمئن هستم که در این مسیر ما موفق خواهیم شد.»

منبع: باماپ

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها