کد خبر : 2507

فورد-ماهیندرا اتحاد جدید آمریکایی-هندی

فورد-ماهیندرا اتحاد جدید آمریکایی-هندی

فورد و ماهیندرا در همکاری جدید خود قرار است روی پیشرانه و راه‌حل‌های ارتباطی خودروها کار کنند.

به گزارش خودروتک، ماهیندرا و فورد قرار است روی یک پیشرانه کم‌مصرف بنزینی برای خودروهای فورد تولید هند همکاری کنند. اولین تفاهم‌نامه‌ای که بین طرفین امضا شد در جهت توسعه یک پیشرانه کم‌حجم بنزینی توسط خودروساز هندی است که برای خودروهای فورد ساخت هند از سال 2020 مورداستفاده قرار خواهد گرفت. مشخصات فنی این پیشرانه هنوز اعلام نشده است.

در کنار همکاری در مورد پیشرانه، فورد و ماهیندرا قرار است به کمک همدیگر یک واحد کنترل تله‌ماتیک نیز طراحی کنند. این سامانه قرار است بر مسیر خودروها نظارت کند و از GPS به همراه ابزارهای ارتباطی WIFI یا LTE استفاده کند.

این دو غول خودروسازی تفاهم همکاری خود را در سپتامبر 2017 عمومی کردند. این همکاری در مارس 2018 با 5 نامه تفاهم دیگر قدرتمندتر شد.

اعلامیه‌های پیشین هر دو طرف قرارداد نیز بر این نکته تاکید داشتند که دو شرکت در ساخت خودروهای شاسی‌بلند شهری و متوسط به‌علاوه خودروهای برقی باهم همکاری خواهند داشت.

همکاری بین فورد و ماهیندرا یکی از چندین اتحادی است که طی سال‌های اخیر در صنعت خودروسازی شکل گرفته است. این همکاری‌ها عموماً بر محوریت کاهش هزینه‌های توسعه تکنولوژی‌های جدید شکل می‌گیرد. عمده این تکنولوژی‌ها نیز در حوزه خودران‌ها و خودروهای برقی است.

منبع: باما

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها