کد خبر : 1785

لوکس بودن از نظر بنز مرسدس یعنی چه؟

لوکس بودن از نظر بنز مرسدس یعنی چه؟

«ما پرمیوم نیستیم، بلکه لوکس هستیم.» با این منطق گوردون وگنر به ما می‌گوید که چه گونه استراتژی‌های گروه دایملر در حال تغییر کردن است. این مصاحبه در نشستی که با او در نمایشگاه دیترویت داشتیم صورت گرفته، نمایشگاهی که در آن از نسل جدید مرسدس کلاس G رونمایی شد و البته چند هفته قبل از آن هم این نسل جدید مرسدس A بود که رسما به معرض نمایش گذاشته شده بود.

به گزارش خودروتک، گروه دایملر چهار برند لاکچری دارد که وگنر آن‌ها را به این شکل نام می‌برد: مرسد‌س‌بنز، مرسدس-AMG، مرسدس-می‌باخ و مرسدس-EQ. «لاکچری در هر لحظه‌ای خواستنی‌ترین چیز است. ما می‌خواهیم از ممتاز بودن فاصله بگیریم. محصولات‌مان قبلا نه تنها به خاطر قیمت‌شان این کار را انجام می‌دادند، بلکه حالا به لطف استایل متفاوت هم از پس انجام آن بر می‌آیند. ما به‌زودی کارگروهی در این مورد تشکیل خواهیم داد.» او ادامه می‌دهد: «مرسدس‌بنز از یک لاکچری کلاسیک به یک لاکچری مدرن تبدیل شده است. A کلاس خودروی نمادین این تحولات است و به دنبال مشتریانی است که به طور پایه تا ۲۵ سال سن دارند. این مساله برند ما را تغییر داده است. این حالا سوالی است برای حرکت رو به جلو.»

04 mercedes benz design essentials workshop 2017 exterior design 1360x758 1280x713

همچنین به این منظور، در انتهای سال ۲۰۱۷، افتتاح مرکز طراحی پیشرفته جدیدی در اروپا اعلام شد که در پارک فناوری سوفیا آنتاپولیس واقع در کوت دو آزور (نه چندان دورتر از شهر نیس) قرار دارد. این مکان یکی از سه مرکز طراحی مرسدس در کنار مرکز کاریسباد کالیفرنیا و مرکز طراحی پکن خواهد بود. واگنر می‌گوید: «یکی برای هرکدام از سه بازار عمده‌ ما». افتتاح این مرکز برای نیمه‌ دوم این سال برنامه‌ریزی شده و قرار است فعالیت‌های مربوط به طراحی داخلی که پیش‌تر در استودیو طراحی کومو ایتالیا صورت می‌گرفت نیز به این مرکز جدید منتقل شود. «فرآیندها به طور فزاینده‌ای در حال پیچیده‌تر شدن هستند و باید از ابتدا مد نظر قرار گیرند و برای آن‌ها برنامه‌ریزی شود. علاوه بر طراحی بدنه، فضای داخلی و رنگ و تزیینات، ما همین‌طور طراحی سامانه‌های تعاملی، مانیتورها و فعالیت‌های مبتنی بر تجربه کاربران را هم در دستور کار قرار داده‌ایم.»

با رویکردی همه‌جانبه به دنیایی که به سرعت در حال تغییر است «ما سازندگان محصولات لوکس باید به شرایط متفاوت‌تری فکر کنیم و تجربه‌ها و تصاویری را پیشنهاد کنیم که تا به ‌حال وجود نداشته‌اند. نقش طراحی آن است که تکنولوژی‌های نوآورانه را مرئی و در دسترس سازد. من باور دارم که رنسانسی در طراحی به وقوع خواهد پیوست: برای همین ضروری است که دیسیپلین‌ها و تخصص‌های بسیاری را در مراکز طراحی‌مان گرد هم بیاوریم.»

mercedes benz concept eq a 5

ترسیم چشم‌انداز آینده که از فلسفه‌ای ساختارمند پیروی کند از جمله گفته‌های وگنر است: «رهبری برند خودروهای اسپرت و توانمند». اما این مرسدس-میباخ است که قرار است به خاطر «لاکچری بودن بی‌حد و حصر» داغ و جذاب باشد و در نقطه مقابل این مرسدس-EQ است که بیشترین سهم از تکنولوژی را خواهد برد. برند لاکچری پیشرفته ما خواهد بود که تمام ترندها را متحد می‌کند، با پیشرانه‌های برقی شروع خواهد کرد و بر دیگر محصولات تاثیر خواهد گذاشت. پس ما به جلو پیش خواهیم رفت و مفهوم لاکچری را از وضعیت مدرن به پیشرفته ارتقاء خواهیم داد.»

منبع: اتومبیل فارسی

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها