کد خبر : 7121

نگاهی به دانگ‌ فنگ S30/ سدان جدید ایران خودرو

نگاهی به دانگ‌ فنگ S30/ سدان جدید ایران خودرو

چند روز قبل بود که ایران خودرو قیمت جدید دانگ فنگ h30 را برابر با 75 میلیون تومان اعلام کرد. این درحالیست که مدل صندوق دار همین خودرو به اسم دانگ فنگ s30 چندی پیش با قیمت عجیب 141 میلیون تومان معرفی شد و حالا نیز به دست مشتریان رسیده است. بنابراین می توان گفت که اختلاف قیمتی 64 میلیونی بین این دو خودرو وجود دارد و این درحالیست که تفاوت مدلی های s30 و h30 دانگ فنگ صرفا به وجود و عدم وجود صندوق عقب مربوط می شود.

به گزارش خودروتک، بنابراین عجیب نیست که ایران خودرو را سازنده گران قیمت ترین خودروهای صندوق دار دنیا بدانیم، مخصوصا که چنین اختلاف قیمتی به این محصول محدود نمی شود و شاهد مورد مشابهی نیز در خصوص قیمت گذاری پژو 207 صندوق دار اتوماتیک هستیم که با اختلاف قیمتی قابل توجه نسبت به مدل هاچ بک عرضه می شود. شرکت دانگ‌ فنگ موتور در سال ۱۹۶۸ میلادی در استان هوبئی تأسیس شد و در حال حاضر در زمینه تولید و مونتاژ انواع خودرو، اتوبوس، کامیون و وسایل نقلیه تجاری، همچنین تولید قطعات خودرو فعالیت می‌ کند.

دانگ ‌فنگ موتور که در سال ۲۰۱۲ بیش از ۲٫۷۶ میلیون دستگاه خودرو تولید کرده ‌است، هم ‌اکنون به‌ همراه شرکت‌ های چانگان موتورز، گروه فاو و سایک موتور، به ‌عنوان ۴خودروساز بزرگ چین شناخته می‌ شوند.

دانگ‌ فنگ پس از شروع تحریم ‌های بین‌ المللی ایران و قطع رابطه شرکت‌ های بزرگ خودروسازی به عنوان شریک تجاری سایپا دیزل در فروش کامیون‌ ها وارد ایران شد. کامیون‌ های T300 و T375 اولین کامیون‌ های دانگ‌ فنگ در ایران بودند که بعدها با نام‌ های البرز و کاوه در ایران مونتاژ شدند.

دانگ‌ فنگ S30

در فروردین ماه سال ۹۵ دانگ‌ فنگ H30 به عنوان محصول جدید ایران خودرو معرفی شد؛ و پس از آن طی شرایط فروش‌ هایی به ایرانیان فروخته شد.

خودروی دانگ‌ فنگ S30 نسخه ‌ی صندوق‌ دار از دانگ فنگ H30 کراس با همان مشخصات فنی است. این محصول، توسط ایران خودرو مونتاژ و روانه بازار شده است.

بسته‌ ماندن مرزها در مقابل واردات مدل‌ های خارجی، فرصتی مغتنم برای خودروسازان داخلی است تا با استفاده از تخفیف گمرکی به مونتاژ مدل‌ های چینی و یکه‌ تازی در بازار ایران، مشغول شوند. این محصول چینی با بدنه‌ ی سدان، تفاوت فنی با H30 کراس ندارد و صرفا به دلیل استفاده از صندوق‌ عقب، کمی جادارتر خواهد بود.

دانگ‌ فنگ S30 با پیشرانه‌ ی ۱.۶ لیتری تنفس طبیعی عرضه می‌ شود تا قدرت ۱۰۵ اسب بخار در ۵۷۵۰ دور بر دقیقه و نهایت گشتاور ۱۴۲ نیوتن‌ متر در ۴۰۰۰ دور بر دقیقه ارائه کند. وزن خالص این خودرو در مقایسه با H30 کراس، کمی بیشتر است اما دقیقا با همان پیشرانه و گیربکس اتوماتیک ۴ سرعته عرضه می‌ شود. با این حساب، می‌ توان اطمینان داشت در زمانی حدود ۱۳ تا ۱۴ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد و میانگین مصرف سوخت ۸ تا ۹ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر داشته باشد.

این خودرو که مدتی قبل توسط ایران خودرو با قیمت 141 میلیون تومان به فروش رسیده بود از روز گذشته به دست مشتریان رسیده و فروشندگان بهای این سدان چینی را بین 145 تا 150 میلیون تومان در بازار اعلام میکنند.

حال باید منتظر ماند و دید که آیا در بازار کسی پیدا می شود که با چشم پوشی از خودروهای ارزان قیمت تر هم رده به سراغ چنین خودرویی با این قیمت بیاید یا شاهد عدم خرید و فروش دانگ فنگ s30 با چنین قیمت گزافی خواهیم بود.

https://digiato.com/wp-content/uploads/2018/12/DANGFENG-S30-1.jpg

منبع: دیجیاتو

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها