کد خبر : 5131

بررسی اولیه نسل جدید پورشه 911

بررسی اولیه نسل جدید پورشه 911

سرانجام پس از ده‌ها عکس جاسوسی و اطلاعات رسمی و غیر رسمی که هر از گاه به دست علاقه‌مندان می‌رسید نسل جدید پورشه 911 رونمایی شد. امروز در اتفاقی نه چندان معمول، پورشه 911 کررا 2020 به طور رسمی در نمایشگاه اتومبیل لس‌آنجلس به نمایش درآمد که با کد اختصاصی 992 شناخته می‌شود. در تاریخچه 55 ساله پورشه 911 این هشتمین نسل از این اتومبیل آیکونیک محسوب می‌شود. نسل جدید 911 امروز در قالب نسخه Carrera 4S به طور رسمی کار خود را آغاز کرد و همان‌طور که احتمالا حدس می‌زنید می‌توان آن را اتفاقی مهم دانست.

به گزارش خودروتک، در سنت استوار پورشه 911، ظاهر 992 تفاوت چندانی با نسخه قبلی خود یعنی 991 ندارد. اتفاقی که در این تجدید نسل رخ داده است را می‎‌توان با عبارت "تکامل به جای تحول" به خوبی توصیف کرد. ساختار بنیادین و فاصله 2451 میلی‌متری محورها از 991 به 992 منتقل شده است، اما 992 از بدنه جدید در کنار تغییرات مهمی در سیستم تعلیق سود می‌برد. تمام بدنه 911 جدید از آلومینیوم ساخته شده است.

ممکن است گلگیرهای برآمده و برجسته این خودرو برای شما جلب توجه کرده باشد که به طور سنتی نشانه‌ای نسخه‌های تمام‌چرخ محرک پورشه‌های 911 محسوب می‎‌شوند. در نسل جدید صرف‌نظر از تعداد محورهای محرک، در تمامی نسخه‌های 911 از این نوع گلگیرها استفاده شده است که علاوه بر افزودن جذابیت‌های بصری به اتومبیل، به پورشه اجازه افزایش عرض محورهای عقب و جلو را داده است. همچنین چرخ‌های بزرگ‌تری برای هر کدام از نسخه‌های 911 جدید در نظر گرفته شده است که پیش‌تر تنها در مدل‌های GT3 RS و GT2 RS ارائه می‌شدند. نسخه پایه 911 کررا برای چرخ‌های جلو از رینگ‌های 19 اینچی و برای چرخ‌های عقب از نمونه 20 اینچی برخوردار خواهد بود که در نسخه کررا S این رقم‌ها به ترتیب 20 و 21 اینچ خواهند بود.

دستگیره‌های در پورشه 911 جدید هم‌ رنگ با بدنه هستند که با فشار دادن از سطح بدنه خارج می‌شوند. 992 همچنین از اسپویلر الکتریکی قابل تنظیم عریض‌تری برخوردار است. چراغ‌های عقب نسل جدید پورشه 911 که با نواری از LED به یکدیگر وصل شده‌اند در نسل قبلی که در نسخه کررا 4 این اتومبیل به کار می‌رفت، اکنون در تمام مدل‌ها مورد استفاده قرار گرفته است.

پیشرانه و سیستم انتقال قدرت پورشه 911 جدید

درست مانند 911های گذشته، نیروی مورد نیاز این اتومبیل در نسل جدید توسط یک پیشرانه شش سیلندر تخت که در قسمت عقب خودرو و پشت محور عقب جای داده شده است تامین می‌شود. این پیشرانه همان نمونه تویین توربو  3.0 لیتری است که در مدل‌های کررا فعلی به کار گرفته شده است، اما به لطف بازنگری‌های ایجاد شده در سامانه تزریق مستقیم سوخت و توربوشارژرها، اکنون قدرت آن در نسخه کررا S با 23 واحد افزایش به 443 اسب بخار رسیده است. پورشه در مورد جزئیات فنی مدل پایه کررا سخنی به میان نیاورده است، اما انتظار می‌رود شاهد افزایش 15 واحدی قدرت این پیشرانه باشیم که خروجی آن را از 370 به 385 اسب بخار می‌رساند.

با وجود آن که 911 مدرن‌تر از همیشه ظاهر شده است، پورشه هنوز هم جعبه‌دنده‌های دستی را برای سری 992 ارائه خواهد داد که به احتمال زیاد همان نمونه 7 سرعته‌ای خواهد بود که در نسل قبلی هم در دسترس قرار داشت. نکته قابل توجه دیگر جعبه‌دنده هشت سرعته دو کلاچه‌ای است که پورشه در 911 جدید از آن خبر می‌دهد. به این ترتیب پورشه 911 کررا S جدید با گیربکس دو کلاچه و به لطف بسته اسپرت کرونو قادر خواهد بود تا ظرف 3.3 ثانیه سرعت خود را از صفر به 96 کیلومتر بر ساعت برساند که برای نسخه 4S کررا این زمان به 3.2 ثانیه کاهش می‌یابد. در مورد وزن این اتومبیل اطلاعات دقیقی  منتشر نشده است، اما با توجه به استفاده گسترده از آلومینیوم در بدنه آن، نباید انتظار داشت تغییر قابل توجه‌ای در وزن نسل جدید ایجاد شده باشد. بیشینه سرعت برای 911 کررا S و کررا 4S به ترتیب 307 و 305 کیلومتر بر ساعت اعلام شده است.

فناوری‌های مدرن و فضای سرنشینان 992

در نسل جدید پورشه 911 که با  کد 992 شناخته می‌شود به طور گسترده‌تری از فناوری‌های پیشرفته استفاده شده است. یک حالت رانندگی جدید ویژه شرایط لغزنده با نام‌ Wet در این اتومبیل افزوده شده است که سامانه کنترل پایداری و ترمز ABS را متناسب با شرایط تنظیم می‌کند تا عمکرد آن را به بهینه‌ترین حالت خود برساند. سیستم ترمز اضطراری اتوماتیک به صورت استاندارد در 911 جدید تعبیه شده و این در حالی است که دوربین دید در شب به صورت آپشن برای این اتومبیل در نظر گرفته شده است. در داخل سیستم اطلاعات و سرگرمی جدید پورشه به چشم می‌خورد که پیش‌تر در پانامرا مورد استفاده قرار گرفته بود. در داخل پنل نمایشگر پورشه 911 جدید دو نمایشگر دیجیتالی در دو سوی یک سرعت‌سنج آنالوگ قرار گرفته‌ است و دیگر خبری از 5 نشان‌گر جداگانه در پنل 911 نیست.

مدل‌های آینده و قیمت‌گذاری

در حال حاضر پورشه نسل جدید 911 را تنها در پوشش کررا 4S به نمایش گذاشته است، اما قرار است پس از آن نمونه دیفرانسیل عقب کررا S باید به سرعت وارد میدان‌ شود. تیپ پایه کررا و کررا 4 نیز باید زمانی بعد از آن معرفی شوند. شروع قیمت 911 کررا S برای مدل 2020 از 113,200 دلار شروع می‌شود که برای کررا 4S این عدد به 120,600 می‌رسد و خبر از افزایش قیمت 8000 دلاری نسبت به نسل قبل دارد. این محصول پرطرفدار پورشه تابستان آینده به نمایندگان این خودروساز آلمانی در بازار آمریکا می‌رسد.

در چند سال آینده باید منتظر کامل شدن گستره نسخه‌های مختلف پورشه 911 باشیم. دست‌کم انتظار می‌رود مدل‌های کررا GTS، کررا T، یک نسخه Turbo  و یک GT3 به صف 911های جدید بپیوندند. نمونه‌های کابریولت و تارگا را نیز باید به این فهرست اضافه کرد. عرضه یک نسخه پلاگ‌این هیبریدی از این اتومبیل نیز محتمل است، اما نه به زودی.

منبع: اتومبیل فارسی

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها