کد خبر : 4583

نگاهی به سوپراسپرت برقی فولکس

نگاهی به سوپراسپرت برقی فولکس

کمپانی آلمانی فولکس واگن سال گذشته میلادی روزهای پر تلاطمی را سپری کرد. اخبار مربوط به دستکاری نتایج سنجش آلایندگی ماشین‌های این شرکت پی در پی منتشر می‌شدند و وجهه یکی از بزرگترین خودروسازان جهان با سرعت بیشتری در معرض تخریب قرار می‌گرفت. با این حال اگر آلمانی‌ها یک کار را به خوبی فرا گرفته باشند، خروج از بحران و بازگشت است. درست همان کاری که فولکس واگن هم انجام داد و چند ماه بعد در پی معرفی سری جدید ماشین‌های الکتریکی خبری از رسوایی‌های قبلی شنیده نمی‌شد.

به گزارش خودروتک، خانواده جدید ماشین‌های مفهومی و الکتریکی فولکس واگن توانستند تحسین منتقدان را در نمایشگاه‌های اتومبیل برانگیزند. ضمنا علاقمندان را هم به حضور پر قدرت یکی دیگر از بزرگان صنعت خودروسازی در رقابت ماشین‌های نسل آینده امیدوار کنند. در ادامه این روند رو به رشد اخیرا این شرکت اعلام کرده است در آینده‌ای نزدیک از یک سوپر اسپورت الکتریکی رونمایی می‌کند.

کمپانی فولکس واگن هفته گذشته در نشستی اطلاعات جدیدی از برنامه‌های آتی خود منتشر کرد. به گفته این شرکت سال آینده یک هاچ بک الکتریکی ویژه بازار اروپا عرضه خواهد شد و تا پیش از پایان 2019 یک کراس اوور الکتریکی هم به خانواده محصولات اضافه می‌شود تا در پایان سال 2025 مجموع ماشین‌های الکتریکی این شرکت به 15 مدل برسد. با اینکه هنوز مشخص نشده این 15 مدل در کدام دسته بندی‌ها قرار می‌گیرند اما مشخص شده حداقل یکی از آنها جزو ماشین‌های سوپر اسپورت خواهد بود.

خودروی id r فولکس واگن

ماشینی از زیر مجموعه R فولکس واگن

به گفته وب سایت Autocar، فولکس واگن در حال تلاش برای ارائه نسخه R یکی از ماشین‌های الکتریکی خود است. جاست کاپیتو، مدیر بخش R فولکس واگن، در این زمینه گفت: “ما خودرویی در کلاس R با تمام توانایی‌های این زیر مجموعه خواهیم ساخت و در غیر این صورت به دنبال تولید ماشین سوپر اسپورت نخواهیم رفت”. او مدلی که نسخه R بر اساس آن ساخته می‌شود را مشخص نکرد اما از تمرکز بر روی روند پیشرفت بخش‌های اتومبیل رانی و مسابقه‌ای سخن به میان آورد و البته زمانی نامعلوم برای پروژه تعیین کرد: “پیشرفت در حوزه ماشین‌های الکتریکی به اندازه‌ای سریع است که هر ماه باید تغییراتی را لحاظ کنید. اما در نقطه‌ای باید تصمیم نهایی را گرفت و بر اساس آن عمل کرد”.

فولکس واگن برای ساخت سوپر اسپورت الکتریکی باید به ویژگی‌هایی مانند فضا برای پیشرانه و باتری‌ها و همچنین تکنولوژی ساخت باتری توجه ویژه‌ای داشته باشد. این شرکت در ماه‌های گذشته توانست رکورد مسابقه سرعت Pikes Peak را با خودروی الکتریکی I.D. R به نام خود ثبت کند. این ماشین نمونه‌ای از آنچه فولکس واگن برای ماشین‌های قدرتمند الکتریکی در ذهن دارد است. آنها قصد دارند نشان دهند ماشین‌های الکتریکی به هیچ وجه خسته کننده نیستند و می‌توان انتظارات بسیار بیشتری از آنها داشت.

منبع: روکیدا

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها